نوشته های احسان

بگذار و بگذر

نوشته های احسان

بگذار و بگذر

نوشته های احسان

*/ سعی کن آنقدر کامل باشی که بزرگترین تنبیه تو برای دیگران گرفتن خودت از آنها باشد. ( پائولو کوئیلو)
*/ آرامشی که اکنون دارم،مدیون انتظاری است که دیگر از کسی ندارم(سیلویا پلات)
*/ تا باد مخالف نباشد، بادبادک بالا نمی رود!
*/میخوای واسه هدفت تلاش کنی یا میخوای یه عمر حسرت بخوری؟؟!!
*/ بندبازها درست موقع سه قدم آخر می‌میرن. چون فکر می‌کنند دیگه رسیدن و اون سه قدم رو با غرور بر‌می‌دارن.
*/ یگانه صافکار دلهای تصادفی خداست...
*/بدی بزرگ شدن اینه که دیگه زخمامون با بوس کردن خوب نمیشه!
*/ ﻗﺪﺭﺕ ﮐﻠﻤﺎﺗﺖ ﺭﺍ ﺑﺎﻻ ﺑﺒﺮ ﻧﻪ ﺻﺪﺍﯾﺖ ﺭﺍ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺭﺷﺪ ﮔﻠﻬﺎ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﻧﻪ ﺭﻋﺪ ﻭ ﺑﺮﻕ !
*/برای قایق های بی حرکت، موج ها تصمیم می گیرند..
*/به ما گفتن یک‌بار بیشتر زندگی نمی‌کنی، ما هم پاشدیم، جمع کردیم و رفتیم که زندگی کنیم، نگو همین پاشدن، جمع کردن و رفتن خودِ زندگی بود!
*/انسان مدام باید مشغول کار باشد. سازندگی کند، وگرنه از درون پوک می شود. و بیکاری بدتر از تنهایی است. آدم بیکار در جمع هم تنهاست ...

محبوب ترین مطالب

سوزن نخ کن!

چهارشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۳۹ ب.ظ

جدیدا هم صحبت خوبی برای راننده تاکسیا شدم! از کرایه ها شروع میکنم، بعد به قیمت باتری و سرپلوس و سگ دست و شغال دست میرسم! همشم که گرون شده! به این آخریه گفتم هر چقدر نگران تاکسی ات هستی، نگران روح و روان و اعصابتم باش! خیلی خوشش اومد! خیال کرد من خیلی ادم حسابیم! 

پیرمردهای تو مترو هم راحت با من هم صحبت میشن!

امروز دو سه خط مترو سوار شدم نزدیک 50 هزارتومن جنس خریدم! چه چیزای بدرد بخوری میارن تو مترو! جدیدا خانوما هم میان قسمت مردونه جنس میفروشن! ندیده بودم! فروششون بیشتره!

آقا سوزن نخ کن!! تو مترو سوزن نخ کن میفروشن، آقایون همه دو تا سه تا سوزن نخ کن میخریدن! من موندم آخه سوزن نخ کن رو آقایون میخوان چیکار؟!!!!



کلاسمو کنسل کردم....به دانشجوهام گفتم اگر میتونید جایگزین روز کنسل شده، فلان روز بیایید؛ همه مخالفت کردن جز یکی دو تا دانشجو، پیام این یکی خیلی به دلم نشست:

سلام العلیکم استاد، ..... هستم از شاگردان شما در همه مراحل زندگی ، استاد عزیز شما هرچی بفرمایید همونه حرف حرفه شماست بفرمایید جمعه بیا ، من میام

یه چند تا دیگه دانشجو این شکلی داشتم اول قیام میکردم، بعد خروج میکردم! یار صدّیق به اینا میگن! دانشجویی را اینا معنا میبخشن! بقیه اش صوصول بازیه!:))



شیطان درونم چند وقتیه داره مخ منو میزنه که یه فرصت مطالعاتی بگیرم، از این بهشت برین و دارالخلد و ام القرای اسلامی رهسپار بلاد کفر بشم و یک فرصت مطالعاتی اونجا بگیرم، خدا رو چه دیدی؟ شاید همون آلمان قسمتمون شد! البته چهارتامشکل عمده وجود داره! یکی اینکه من آلمانی بلد نیستم! دوم اینکه اونجا قطعا آلمانی زیاده! سوم اینکه دستشویی شون فرنگیه! چهارم اینکه میترسم برم بانوی ژرمنی رو پیدا کنم ولی کبری 11 بیفته دنبالم!! نظر مثبتتون چیه؟ برم فرصت مطالعاتی یا بیخیالش شم؟ (خدائیش درست راهنمایی کنید من بدبخت نشم! سرنوشت منو دارید با مداد تدبیرتون رقم میزنیدا، برای سحر دختر خواهرتون نقاشی نمی کشید که!)

نظرات  (۳۳)

این که چیزی نیست، آقایونم میان قسمت خانوما جنس می‌فروشن :))

آلمانو هم برید، حالا یه چند صباحی هم بهتون بد بگذره تو بلاد کفر :))
پاسخ:
عه؟ واقعا؟ مثلا چی میفروشن آقایون؟ لنگه کفش نمیخورن؟:))

اگر ببرنمون که میریم....بالاخره هر چیزی سختیهای خودشو داره:))
۲۵ مهر ۹۷ ، ۲۲:۰۷ بهارنارنج :)
نه دستشویی فرنگیه پس نه؛|
پاسخ:
شما هم از این معضل رنج میبرید؟
آلمانیا نژادپرستن که. یعنی این جوری شنیدم که تو خیابون باهاشون انگلیی حرف بزنی جواب نمیدن:)))
وقتی خارجی ها، از کشورهای همسایه میرن آلمان که ماشین بخرن، با خودشون مترجم می‌برن!
پاسخ:
بله متاسفانه..ولی از اون طرف ما هم آریایی هستیم..هر چند مثل ما و آلمانیها مثل ایرانی ها و افغانی هاست...
به این میگن غرور و عزت ملی..
وای دانشجوی اینچنینیم آرزوست... :)
من توصیه میکنم که حتما فرصت رو برید، حداقل استفادش نفس کشیدن تو یه جو آکادمیک متفاوت و دیدن تفاوتهای معنای استادی کردن، دانشجویی کردن و پژوهش کردن در مقایسه با ایرانه
پاسخ:
عه؟ شما هم خوندید؟ ناقابله..میخواید سه چهارتاشو رد کنم سمت شما:)
یه خانوم مدرس دیگه ای هم اینجا بود بنا بود دانشجوهای خوش تیپ همدیگه رو با هم طاق بزنیم نمیدونم کجا رفتند؟:)
بله واقعا به نفعمه..البته اگر اول از همه بتونم کارمو کم کنم و از قیو و بندهای کاری خودمو رها کنم
۲۵ مهر ۹۷ ، ۲۲:۳۲ جناب منزوی
همیشه شفاف سازی میکردید که دانشجوتون دختر بود یا پسر :)
تنها کمکی که می تونم بکنم :)

https://www.lingohut.com/fa/v48648/آلمانی-درس-شروع-سلام#
پاسخ:
گفتم این بار تو خماری خانوم یا اقا بودن دانشجوم بمونید تا بدونید که این شفاف سازی های من چقدر مهم  و مفید و سرنوشت سازن!
البته ایشونم باز آقا بودن خیلی نگران نباشید!:)
چه سایت خوبی..ممنون...دعا کنید اول جور شه بعد بچسبم به آلمانی...زبونشو میگم البته:)
سلام
بنظر من حتما فرصت مطالعاتی رو برید. خیلی باعث تغییر میشه. یهو دیدی اونجا بهشت برین شد و اینجا بلاد کفر :)
وقتی همچین فرصتی هست باید ازش استفاده کرد. بنظر خیلی به ادم کمک میکنه که بفهمه ایا مسیری که توش داره حرکت میکنه درسته یا غلط. 
برو بانوی ژرمن رو بیاب و بهش بگوووو تموم این سال ها بهش خیانت نکردی و همیشه تو وبلاگت ذکر کردی که منظور از دانشجوهایی که میگی جنس مذکر بوده :)
من یکی از دلایلی که باعث شد کنکور دکتری شرکت کنم همین فرصت مطالعاتی بود...
پاسخ:
سلام
شما دعا کنید کارای من کم بشه و من بتونم برم هم اینجا رو و هم اونجا رو بهشت برین میکنم:)
بله همینطوره که میفرمایید
آخ که گل گفتید...وفاداری گفتید تموم شد؟ من مجسمه وفاداریم به بانوی ژرمنی:))
واقعا؟ خوشبحالتون ما که درگیر کار شدیم نمیدونم بتونم برم یا نه
۲۵ مهر ۹۷ ، ۲۲:۵۹ سعید یگانه
سلام بر احسان عزیز
دلتنگت بودم.

قبل از هر چیزی خراب اون سلام العلیکم آقای دانشجو شدم. باور کن اگه من فقط یکی از اون دانشجوها داشتم ادعای پیغمبری الانم رو میذاشتم کنار و ادعای خدایی می‌کردم!!  :-))

آقا روایت موکد داریم که هرازگاهی باید به ندای "شیطان درون" لبیک گفت. مخصوصاً اگر پای ژرمن‌ها درمیون باشه.

ضمناً منم میام! به قول اون بانوی کهنسال موسیقی که به هزار ضرب و زور نمی‌خواد قبول کنه پیر شده و نه یک پا که هردوپاش لب گوره : «منو با خودت ببر! من به ژرمن قانعم!...»

اون 4 تا مشکلو هم با هم حلش میکنیم. خیالی نیست.

1) آلمانی بلد نیستی؟ منم بلدنیستم. ولی هیچ مشکلی نیست. فارسی یادشون میدیم آقا

2) اونجا آلمانی زیاده؟ خب باشه. بیشترشون میکنیم!!!!! ایرانی رو دست‌کم نگیر! :-))

3) دستشویی فرنگی رو هم بالاخره میریم پشت دیواری چیزی و یه جوری حلش می کنیم دیگه!

4) اصلاً من میام که در برابر کبرا 11 ها سپر بلا بشم! شما فقط به فرصت مطالعاتی فکر کن.


پاسخ:
سلام بر سعید آقای گل و گلاب
مدیر عامل محترم سایت وزین شکلات! (بدون پیام خصوصی)
برادر من رفتی مطالب تخصصی میزنی، حرفه ای کار شدی زیر پاتم نگاه نمیکنی! هر وقت تو سایتت اومدم بوی شکلات دیوونه میکنه آدمه...یاد کافه تریاهای خیابون سعدی و میدون فردوسی میفته آدم...
ما گفتیم یه مدت پیام ندیدم بذاریم تفکرات ورد پلاسیت به منصه ظهور بنشینه! همینطور بداهه نویسی و جنگولک نویسی بیانی ها باعث انحراف سایتت از حرفه ای شدن نشه..یه بار اومدم پیام بدم عکس دو تا قوچ رو گذاشتی بودی حسابی گرخیدم؛ گفتم کمتر از کانت و نیچه حق ندارن بذای این سایت شوکولات پیام بذارن! یه بارم کله یه بدبختی رو داشتی بزرو فرو میکردی تو خاک دیگه حسابی گرخیدم...
بابا ایول...باقلوا..حرفه ای..شوکولات! دمت گرم درهر صورت!

آقا منم موندم این بشر چرا اینطوری سلام علیک کرده! نه من عربم نه اون عربه...ولی سلامش ظاهرا از بیخ ععربه:)
فرصت مطالعاتی رو هم در خدمتیم....من خودمم ببرن کلامو میندازم هوا..شما هم بیا قدمت رو چشم
نهایتش با یه کلت رو شقیقه خلبان مسیر هواپیما رو به سمت پاتایا و تابلند منحرف میکنیم:)

مشکلاتم که
1) باهات موافقم...شما امتححان خودتو در هدایت کارگران.....کشوری که اخیرا سفر کرده بودید نشون دادی..من مطمئنم شما میتونی اونجا فارسی رو هم رواج بدی...میترسم برم برای هر ود تا مون پیتزا بخرم برگردم بیام ببینم تو خیابونای برلین سنگ صبور 10-15 تا دختر آلمانی شدی:)
2- متاسفانه قوانین کنترل جمعیت اونجا به دقت کنترل میشه!
3-اصلا اونجا دیوار نداره؟ نه برادر من..من خیر سرم دارم میرم فرصت مطالعاتی..از این حرکتا بزنم میفرستنم جزایر فارو! این معظلو تا حالا کسی نتونسته حل کنه:)
4- این جان فشانی هات منو ککشته سعید عزیز....نکنه تو کبرا 11 پلیس خانم جدید اوردن....چند وقته ندیدم این سریالو:)
۲۵ مهر ۹۷ ، ۲۳:۰۳ حـ . آرمان (استاد بزرگ)
 سلام. حیف امکان ناشناس نیست چون میخواستم ناشناس یه جور دیگه بنویسم.
ما دانشجوها به این افرادی که شما ازشون خوشتون اومده دانشجو نمیگیم و یه چیز دیگه میگیم.
یعنی اینا همونهایی هستن که ماها قرار میزاشتیم مثلا فلان روز اسفند نریم دانشگاه اینا اد همون روز دانشگاه بودن و گند میزدن به برنامه های اکثریت. :) :) :) :) :)

در مورد فرصت مطالعاتی و این جور چیزها خودتون مختارین ولی اگر هم رفتین بهتر اینه برگردین و سعی کنین ایران رو مثل آلمان کنین. :)
پاسخ:
سلام...خواهش میکنم حالا شناس یا ناشناس چندان فرقی نمیکنه...ببخشید خیلی من حضور ذهن ندارم از شما..ولی گمونم ناشناس بشه ها
این چی ان پس؟ خودشیرین کن؟ .....؟ حالا دو تا دانشجوهم خودشو برای ماشیرین کنه چی میشه ؟ ما که از باطن دانشجو ها خبر داریم..طرف بگه ف تا فرحزاد میریم!:)

شرمنده ...ببخشید ایران که مثل آلمان نمیشه..من برم نهایت سعی ام اینه که آلمان رو شبیه ایران کنم:)


۲۵ مهر ۹۷ ، ۲۳:۰۹ ابوصامد رضوان
من چاتون بودم اون شاگردو مینداختم تا ببینم صادق هست یا نه
بعد قیام می کردم

از من می شنود برید یه جا که  تکنولوژی ساخت داشته باشه و هم بشه راحت با شرکتاش کار کرد

مثله ایتالیا

ولی ایتالیا پولش کمه
ولی روادید راحته نه مثله الملن سخت باشه
پاسخ:
همین هفته پیش نهار نخورده بودم میخواست منو ببره یه رستوران آشنای خودش یه نهار حسابی منو مهمون کنه

ایتالیا رو هم دوست دارم برم
ولی قبلش باید مجوزهاشو بگیرم و خودمم وقت کافی داشته باشم
در هر صورت ممنون

برو
:دی
پاسخ:
میرم
:)
۲۶ مهر ۹۷ ، ۰۰:۱۶ آشنای غریب
ما چی بگیم شما خودتون استادین
ما رو هم به شاگردی قبول کنین از سرمون هم زیاده

پاسخ:
شما بزرگوارید..نفرمایید
شما هم بخونید خودتون بیایید
راننده های تاکسی و پیرمردهای تو مترو واقعا هم حق دارند با جناب استاد هم صحبت بشن... اگه دچار اعتماد به سقف مضاعف نمیشید باید اعتراف کنم از مطالبتون پیداست که علاوه بر اینکه از هر انگشتتون یه هنر میریزه خوش صحبت هم هستید ایضا... 

اگه فرصت مطالعاتی تشریف بردین و احیانا بانوی ژرمنی رو هم یافتید سلام ویژه ی مارو خدمتشون ابلاغ کنید همینطور خدمت دانشجوی مودب و قدرشناستون... 
:) 
پاسخ:
شما لطف دارید...من همچینم آدم خوش صحبتنی نیستم..نمیدونم چرا مطالبم نیمه پر لیوان رو نشون میده و همه فکر میکنن من خوش صحبتم...البته خوش صحبتی از خودتونه..در هر صورت ممنون

خواهش میکنم...در مورد بانوی ژرمنی حتما....البته اگر منو ببرن آلمان و بانوی ژرمنی به من خیانت نکرده باشه و همسر شخص دیگه ای نشده باشه..اما در مورد دانشجوم چون آقاست شرمنده ..میترسم یکم روش زیاد شه:) اینا خیلیم قدرشناس نیستن..بیشتر نمره شناسن:)

نمیدونم چرا این دانشجو رو تاکید نکردین که آقاس!! الان من با افکار منحرفم چه کنم؟! :)))

فرصت مطالعاتی توی آلمان؟! مردم دارن پیاده میرن کربلا شما میرین سرزمین ژرمن ها و هیتلرها؟! نغوذ باا...
پاسخ:
مخصوص...برای افرادی نظیر شما که تو خماریش بمونن که ایشون آقاس یا خانم؟ راه راست رو به سمت افکارتون منحرف کنید:)

پس کجا؟ ایل گلی خوبه؟:) من که هنوز جایی نرفتم..مردم کار خوبی میکنن منم اگر رفتم کار خوبی میکنم...همش خوبه:)
 دانشجوی باحالی دارین استاد. چه زبون بازه. فکر کنم آخر ترم نمره کامل میگیره😁😁
پاسخ:
ممنون..قابل شما رو نداره....میخواید کت بسته براتون پست تیپاکس اش کنم!:) عمرا اگر از من نمره کامل بگیره! من به این شیرین بازیا نمره نمیدم:)
خب اول جا داره تشکر کنم که مینویسید
http://mini2.blog.ir/post/200
اینم بخونید

در مورد دانشجو هم یا خیلی مشتاق علمه که ان شاء اللّه هست یا خیلی پاچه خواره :))
و اینکه از نظر من هر کسی بتونه به علمش اضافه کنه و نره و انجام نده اشتباه کرده 
زبان آلمانیم اگه انگلیسی‌تون خوبه یادگیریش سخت نیست 
خیلی از قواعد شبیه هم هستن 
خیلی از لغات شباهت دارن مثلا cat و kat که هر دو میشه گربه :دی و تقریبا ضمانت میدم شما اگه انگلیسیت خوب باشه بدون اینکه آلمانی بلد باشی تا حد زیادی میتونی لغاتشون رو بخونی فقط مشکل تلفظ هست اونم میشه با کلاسای فشرده حل کرد :) خلاصه میگن سخته اما اصلاااا سخت نیست بابا خیلی زبون اوکی و راحتیه :) 
پاسخ:
خواهش میکنم...برای خودم مینویسم ..تشکر نمیخواد که:)
با پستتون موافقم..البته تو کامنتا و متن تون هی گشتم تعریف تمجیدی از وبلاگ من باشه نه تنها نبد بلکه ببیشتر از خودتون تعریف و تمجید شده بود:)))) اصلا لینکشو برای چی برای من گذاشتید؟:)))

در مورد دانشجو هر سه!:)
مشکل اونجاست که ما با گربه  و..اینجور کلمات مشکلمون حل نمیشه:) البته قبول دارم برای من کار سختی نیست
سخت تر از اون گرفتن مجوزها و خالی کردن برنامه کاری هست
در هر صورت ممنون
۲۶ مهر ۹۷ ، ۱۶:۰۳ ح م کامران نیرومند
سلام، نظر مثبت من مثبته! شما انگلیسی بلد هستید تا حدودی آلمانی ها هم بلدند، کارهای مشترک ایرانی و آلمانی را پیگیری کنید بهتره، فکر و ایده خود را مشخص کنید.
پاسخ:
سلام..جدا؟ خیلی جالبه که نظر مثبتتون مثبته:) آلمانی ها عمرا انگلیسی بلد باشن بلکه نژاد پرستن!  من فکری جز بانوی ژرمنی و فرصت مطالعاتیم ندارم:)))
۲۶ مهر ۹۷ ، ۱۷:۲۱ آسـوکـآ آآ
یکی از بچه های دکتری ما هم داره میره بلاد کفر فرصت مطالعاتی، بهش میگیم پاتو گذاتشی زمین، فکر موندگاری باش. شما هم همینطور، رفتید بمونید و دعوتنامه بفرستید:-)
من دو تا از دوستام آلمانن، بهشون بسپرم بانوی ژرمن پیدا کنن براتون؟ یه پولدارو تحصیل کرده شو؟(در جبران پیشنهاد شوهریابیتون واسه من:-D)

پاسخ:
من اونجا نمیتونم بمونم، بوی خاک وطن بدجوری من میکشونه وطن
بانوی ژرمنی هم با من اومد که اومد نیومد همون جا طلاقش میدم مهرم آزاد جونم حلال:) درست گفتم؟

نه ممنونم، قبلا پیداش کردم خودم، شما مگه الکساندرا رو نمیشناسید؟
وبلاگ من نبود وبلاگ غمی بود :)))) چالش گذاشته :دی

نه خب گربه مثال بود :)) برای نشون دادن شباهت خیلی از کلمات :)
به هر حال امیدوارم هر چی خیره بشه :) 
پاسخ:
عجب، من چالش مالش سرم نمیشه لدفن منو وارد این بازیا نکنید:)))

ممنونم، چه مثال بامسمایی زدید
ممنون از دعاتون،موفق باشید
یعنی لذتی که از خوندن این مطلب و جواباش بردم، تاحالا کمتر جایی برده بودم
خیر ببینی مهندس
:))
هنوزم خنده هام قط نشده، آخه یاد خودم افتادم چه چبزایی واسه یه استاده ننوشتم! فقط مونده بود بگم دارم تغییر جنسیت میدم تا بیام کنیزیتو کنم
:)))))


پاسخ:
خواهش میکنم شما لطف داری

حالا نیاز به تغییر جنسیت نیست چون براتون گرون تموم میشه، بگید به غلامی قبولتون کنن
۲۶ مهر ۹۷ ، ۲۰:۱۲ سعید یگانه
:-))))
داداش اگه قابل بدونی ما فقط نقش کلیددار شما رو در شوکولاگ ایفا کنیم. باور کن فقط کافیه لب تر کنی، همین امشب میام تلگرام و رمز عبور رو با افتخار تقدیمت می‌کنم. ما بیشتر از اینا ارادت داریم. می‌دونی که تعارف نمی‌کنم.
درواقع شوکولاگ رو در نقش "دومی" حساب کن که فقط رنگ و لعاب ظاهری داره!! 
"اولی" همچنان همون بیانه و می‌دونی که هیچ چیز جای "عشق اول" رو نمی‌گیره!
:-)))
اتفاقاً بیشتر وقت من در "بیان" و به ردوبدل کردن کامنتها میگذره. فقط پست جدید نمیذارم. وقتی بهترین و عزیزترین دوستانم (ازجمله شما) رو در "بیان" پیدا کردم به این راحتی‌ها ازش خارج نمی‌شم. مطمئن باش

باید عرض کنم اون قدیما بود که مجبور بودیم کلت بذاریم رو شقیقه خلبان. جدیداً خلبانها بیشتر با اصول مذاکره آشنا شدن و نیاز به اسلحه نیست. کافیه چندتا عکس از پاتایا نشونشون بدیم خودشون بدون هیچ بحثی سر خرو کج میکنن اونور!! اتفاقا تو یکی از پروازای زیارتی رفتم اتاقک خلبان و چندتا عکس نشونش دادم بنده خدا چنان با ذوق دستی رو کشید و فرمون رو چرخوند که مهموندارا و مسافرا به هم گره خوردن. ولی وقتی رسیدیم به آسمون پاتایا دیدیم ای دل غافل. اینجا فرودگاه نداره و خلاصه مجبور شدیم بریم بانکوک بشینیم!  :-)

راستش من خودمم کبرا 11 رو ندیدم. فقط می‌دونم که مرحوم پیمان ابدی بدلکار اونجا بوده. درهرصورت مهم نیست. وقتی بخوام سپر بلا بشم مرد و زن فرقی نداره
در مورد توالت فرنگی هم یادمه آقای داوودی (ابولحسن‌شون رو عرض می‌کنم) در فیلم نان عشق موتور 1000 این معضل رو حل کرد. با اون صحنه معروف سروش صحت و دسته گلی که در توالت فرنگی به آب داد!! بهرحال میشه از این پوزیشن هم بهره برد
:-)


پاسخ:
:)))))
آقا شما لطف داری..ما ارادت داریم خدمت شما....هیشکی غیر شما از پسِ مدیریت سایت وزین تون بر نمیاد....ما هم استفاده می کنیم..راستش همیشه دومی یه جاذبه هایی داره که باعث میشه حق اولی خورده بشه!!! اینقدر دومی در حق اولوی ظلم میکنه و اینقدر دلبری میکنه که عشق اول رو تبدیل به کشک اول میکنه!:) دیدم که میگم..البته خودم از این عرضه ها و جربزه ها نداشتما...از قدیم گفتن: خدا یکی...زنم یکی، یکی، یکی، یکی، یکی......

ولی گمونم الان خلبانا خودشون اینکاره باشنا...عکس نشونشون بدی از تو پستو دو تا شو زنده ومیکشن بیرون میگن منظورت ایناس؟ میگه بذار به سفرم ادامه بده...اینا دیگه برای ما عادی شده:)

کبرا 11 فقط بنز و بی ام و داغون میکنن!!! آقا حیف جونت نیست؟ میریم اونجا مثل یه شهروند متشخص و مایه دار سرمایه گذاری میکنیم ...ایشالا

فیلم موتور 1000 رو ندیدم..گمونم واجب شد ببینم
مخلصیم..برقرار باشی
۲۶ مهر ۹۷ ، ۲۱:۰۱ آسـوکـآ آآ
مگه اونا سکه مهرتون می کنن که شما مهرتون رو آزاد و جونتون رو حلال کنید؟:دی
بعد هم مهر رو حلال می کنن و جونو آزاد :))
پاسخ:
پس چی مهرم میکنن؟ 
واقعا؟ الان که همه شو باید آزاد کنی!!:)
۲۷ مهر ۹۷ ، ۱۹:۱۴ مهربانو ...
سلام 
سوزن نخ کن رو خوب اومدین. والا من تا الان ۳ سری خریدم برای مادر محترم ولی سرابی بیش نبودن چارتا چشم‌ میخوان که فقط نخو برسونی به اون قلابشون...ولی باز همچنان هر جا ببینم میخرم تا بالاخره مقبول بیفته :))

بعد جسارتا سوسول نیس؟ صوصوله واقعا ؟! :)

در مورد فرصت هم خب شرایط و هدفتون خیلی مهمه، البته من حس کردم چون ذهنتون درگیرشه تو وبتون برا خودتون نوشتید وگرنه قطعا مشورت اینجا هدف نبوده :) اما باز نظر کارشناسیمو 😀 میگم،
اینکه ازونجایی که تدریس هم میکنید احتمالا نیم نگاهی و یا تمام نگاهی :)) به هیئت علمی شدن در آینده دارید خب با این اوصاف رفتن به فرصت میتونه براتون مفید باشه چون هم من شنیدم تو مصاحبه تون بعدا موثره هم اینکه استاد بهتری خواهید بود با دیدی متفاوت نسبت به الان.
اگه الان هم دانشگاه دولتی تدریس میکنید خب قاعدتا به هیئت علمی شدن نزدیکتر هستین.

اگر هم نه کلا قصدتون موندن تو صنعت هست بنظرم یه کم بیشتر رو این قضیه تامل کنید.
البته اگر من بودم باز هم میرفتم.

در مجموع من از اساتید و همچنین بچه هایی که دوره هایی رو کشورهای دیگه گذروندن شنیدم همه به خوبی یاد میکردن و اینکه براشون مفید بوده...
از لحاظ امکانات پژوهشی و آزمایشگاهی هم معمولا اونورا مجهزتر هست...

اما نکته مهمی که این وسط هست اینه که با اوضاع اخیر گویا وزارت حمایت مالی رو از ۶۵ به ۴۰ درصد رسونده...مگر جایزه بنیاد شاملتون بشه یا هزینه شخصی یا استاد اونور ساپورتتون کنه...شما برا تامین هزینه چه راهی مد نظرتونه ؟

/ببخشید طولانی نوشتم/.


پاسخ:
سلام
عه؟ خوب نیست؟ پس خوب شد نخریدم:)

نه صوصل بارمعناییش بیشتره و بهتر منظور آدمو میرسونه:)

شرایط رو خوب اومدید..واقعا شرایط مهمه..ولی اصلا فکرم درگیرش نیست...خیلی کارشناسانه نظر دادید؟ معرفی میفرمایید جسارتا؟ شما هم دانشجوی دکترا یا مقطع دکترا هستید؟ هیئت علمی؟

چند سال قبل میخواستم برم دانشجوی یه کشورخارجی بشم...تا یه جاهایی هم پیش رفتم ولی جور نشد..حکمتی داشته حتما...در هر صورت منم فکر میکنم فرصت مطالعاتی واقعا نعمتیه که برکات زیادی داره

نمیدونم برای بحث مالی چه راهی وجود داره چون خودم خیلی جدی نیستم ولی میدونم که یکی از سال بالایی های دانشگاه ما که وضع مالی خوبی هم نداره وفق شده وداره میره...احتمالا دانشگاه حمایت کنه

/خواهش میکنم استفاده کردیم/
عه! نباید میخوندم!:(
البته که آراستگی ظاهری هم مهم است حالا نه با تعبیر دارای کژتابی خوش تیپ!!! اما اگر واقعا دانش جو باشند، اولی را هم خواهند داشت... و البته من دنبال تبادل دانشجو آن هم با این قیود نیستم:(
در مورد فرصت هم بستگی دارد این سرشلوغی ها با چه اولویت یا اولیتی است، پس از بررسی میتوانید تصمیم بگیرید جایی هم برای فرصت باز کنید یا نه!
البته میدانم خودتان بهتر از من بلدید .جسارت نباشد
پاسخ:
نفرمایید..این حرفا چیه؟ شما نخونید کی بهتر از شما بخونه؟ تازه غلطای ماهم در میاد.
آراستگی ظاهری هم مهم است نه؛ خیلی مهمه! این روزا...فقط خوش تیپی....شما نمیدونید خوش تیپی استاد چقدر مهمه:)
خواهش میکنم..فقط خودم میدونم فعلا شرایطشو ندارم:)
۲۷ مهر ۹۷ ، ۲۲:۰۸ مهربانو ...
پس اشتباه برداشت کردم..خب ذهنتون اگه درگیرش نیس پس تصمیمگیری خیلی نباید سخت باشه.
نظر کارشناسیم که در حد کاربر بیان بود خدمتتون :)
منتها بله منم دانشجو هستم...
اپلای که خوب بود البته با فاند، شاید (نمیدونم دقیق) میتونستین در حد درآمد الانتون پس انداز کنید برگردونید ازین لحاظها خوب بود ولی خب شاید برمیگشتین کار امروزتونو نمیتونستین پیدا کنید..بقولتون حکمتی داشته...
ولی گفتینا منم خیلی دوست داشتم اپلای کنم ولی منتها تو این جامعه و کلا دنیا شرایط ما دخترا شبیه شما پسرا نیس 😕😞 
برا ورودیهای ۹۴ و ماقبل اوکی بوده همون ۶۵ درصد میرسه برا دوره شون از حالا ببعد هم خدا بزرگه :) مشکلی نیس که آسان نشود 😊
ایشالا اگه قطعی شدین چند ماه قبل پرواز پست بذارید تبادل تجربیات بشه :)
با تشکر 😊



پاسخ:
بله فعلا خیلی جدی نیست
ممنون....چه خوب تبریک میگم
بله کار واقعا مهمه..الان فارغ التخصیل شریف رو هیئت علمی نمیکنن میگم دکترا حتما باید خارج از کشور باشه از اونطرف کسی هم دکترای خارج داشته باشه یا نمیاد اگر بیاد هم باید از صدتا فیلتر رد بشه تا هیئت علمی بشه
بعضی از دخترا بنظرم خیلی جلوتر از پسرا هستن..خیلی ربطی به جنسیت نداره..ده سال پیش خیلی از دخترایی که میشناختمشون رفتن کانادا
بله در هر صورت خدا بزرگه
اگر رفتنی شدم حتما
موفق باشید
چرا آلمان؟
بیا قم
بهترم هست
نزدیکم هست
صبح میای شب برمیگردی:)
پاسخ:
چرا قم؟!!!!!!!
پامنار هم نزدیکه....دو ساعت بیشتر راه نیس!
سوزن نخ کن خیلی کاربردیِ
من که دو ثانیه ای باهاش کارم و انجام میدم

فروشنده هام نگم براتون یه اقایی که مثلا نابیناست میاد تو خانم ها جنس میفروشه خودش و میزنه به خانم ها 
من و دوستم همیشه دعوا داریم من میگم نابینا نیست اون میگه حسن ظن داشته باش

راجب فرصت مطالعاتی تجربه ثابت کرده فرصت مطالعاتی مثل درس خوندن شب امتحانِ
خود من یکسال مرخصی تحصیلی گرفتم الان در خدمت شمام:)

مشتم باد خورد حسابی تنبلی بهم ساخت خانه نشین شدم
پاسخ:
درود بر شما:)

واقعا آدم میمونه چی بگه ولی قضاوت در این نوع موردا خیلی سخته..بهتره از این افراد فاصله گرفت

وقفه حین تحصیل واقعا افت بزرگیه....ولی فرصت مطالعاتی بیشتر کار پژوهشیه
۲۸ مهر ۹۷ ، ۲۲:۵۱ وارش بارانی
الان شک داری به رفتن یا فخر میفروشی یا چی؟! 
پاسخ:
واقعا فخر داره به نظر شما؟ بنظرم همون یا چی!!
سلام  
اگه فرصتش پیش اومد و شرایطتون جور بود برید آقا.. مگه چند بار آدم دلش پی رفتن میره همیشه که اوضاع بر وفق مراد نیست چه مالی چه دلی و چه های دیگه... رفتین جای ما هم خالی کنید و به الکساندار و باران خلاصه به همه برسانید سلام مارا..
پاسخ:
سلام
ممنونم..دعا کنید فرصتش پیش بیاد...بله واقعا همینطوره...
اگر رفتنی شدید سلامتون رو حتما به الکساندرا میرسونم البته اگر پیداش کنم و اونم منم پیدا کنه..این وسط باران رو متوجه ن هستن؟ به قرینه معنوی برای حفظ قافیه از باران استفاده کردید؟
المانیا نژآدپرست هستن.
نژادپرستیشون از هلندیا و دانمرکیا و سوئدیا کمتره البته.

المانیا واقعا جوابتو نمیدن.
من که المانی بلد بودم جواب میگرفتم ولی وقتی المانی بلد نباشی محل سگ هم بهت نمیذارن
المانیا کلا خاورمیانه ایا و در راسش ایرانیا رو ادم حساب نمیکنن
وقتی از مرحله خوابیدن باهاشون بالاتر بری میبینی ادم حساب نمیکنن یه پسر ایرانی رو.
باز وضع دخترا یه کوچولو بهتره.
اینا حرفای کسیه که هم المان زندگی کرده هم کانادا.
اینا عمرا از مرجله خوابیدن با تو بالاتر برن ازدواج باهاشون تقریبا محاله.
پاسخ:
بله هممینطوره
مراحلی رو که میفرمایید تجربه نکردم
ولی با الکساندرا که ازدواج کنم همه این مشکلات حل میشه
ّبدبختی اینه الکساندرا با تو میخوابه، ولی ازدواج نمیکنه.
پاسخ:
فعلا که هنوز پیداش نکردم...ولی اگه پیداش کردم اول شرط میکنم بریم محضر
ان شاءالله هر چی خیره براتون پیش بیاد..زمانش که برسه شما و بانوی رژمنی همو پیدا میکنید ...ادبیاتم یکم ضعیفه... برای اینکه شعر از قالب اصلی خودش خارج نشده اینطوری گفتم..فی البداهه..وگرنه گفتن شعر و حفظ قافیه و.. رو  بلد نیستم...
پاسخ:
خیلی ممنون...ایشالا زمانش برسه...در هر صورت ممنون...نه خیلی هم خوب بود که جمله تونو ادبی تر نوشتید...ولی من غصه ام شده بود که حالا باید دنبال باران هم بگردم؟:)
۰۴ آبان ۹۷ ، ۲۲:۵۴ وارش بارانی
اره فخر چرا نداشته باشه.. جونتو بردارو برو واسمون دست تکون بده.. فقط رفتی اگر از این بیابان،  سلامم را رسان لطفا به باران،  شکوفه هم اگر دیدی چه بهتر،  نشد سارا سحر دریا صنوبر.. 
پاسخ:
ببخشید با تاخیر جواب میدم چند روزی نبودم چون..
قریحه شعر و شاعری شما منو کشته، مخصوصا اونجا که گفتید سارا سحر دریا صنوبر آزیتا رزیتا....
۱۱ آبان ۹۷ ، ۱۵:۳۲ وارش بارانی
شعر من نیست نیما دهقان سال 87 جلوی خاتمی خوند که ترغیبش کنه کاندید بشه.. سرچ کنین کاملش میاد.. فقط سلام برسون دیگه حالا رزیتا ازیتاش مهم نیس😀
پاسخ:
ممنون.. به سختی شعر رو پیدا کردم...برام عجیبه چطور تو ذهنتون مونده بعد این همه مدت سال! راستش برای شما اگر مهم نباشه برای ما مهمه...رزیتا و آزیتا تفاوت از زمین تا آسمان است
برو هر جا که حال کردی سفر کن اصولاً فکر ده از سر به در کن ...
برو ایتالیا ... قسطنطنیه ولایت را دودر کن کی به کیه؟ 
فقط رفتی اگر از این بیابان سلامم را رسان لطفاً به باران ...
در آخر این تو و این وضع ایران ...
حالا می‌خوای بیا ... می‌خوای بپیچان!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">