نوشته های احسان

بگذار و بگذر

نوشته های احسان

بگذار و بگذر

نوشته های احسان

*/ سعی کن آنقدر کامل باشی که بزرگترین تنبیه تو برای دیگران گرفتن خودت از آنها باشد. ( پائولو کوئیلو)
*/ آرامشی که اکنون دارم،مدیون انتظاری است که دیگر از کسی ندارم(سیلویا پلات)
*/ تا باد مخالف نباشد، بادبادک بالا نمی رود!
*/میخوای واسه هدفت تلاش کنی یا میخوای یه عمر حسرت بخوری؟؟!!
*/ بندبازها درست موقع سه قدم آخر می‌میرن. چون فکر می‌کنند دیگه رسیدن و اون سه قدم رو با غرور بر‌می‌دارن.
*/ یگانه صافکار دلهای تصادفی خداست...
*/بدی بزرگ شدن اینه که دیگه زخمامون با بوس کردن خوب نمیشه!
*/ ﻗﺪﺭﺕ ﮐﻠﻤﺎﺗﺖ ﺭﺍ ﺑﺎﻻ ﺑﺒﺮ ﻧﻪ ﺻﺪﺍﯾﺖ ﺭﺍ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺭﺷﺪ ﮔﻠﻬﺎ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﻧﻪ ﺭﻋﺪ ﻭ ﺑﺮﻕ !
*/برای قایق های بی حرکت، موج ها تصمیم می گیرند..
*/به ما گفتن یک‌بار بیشتر زندگی نمی‌کنی، ما هم پاشدیم، جمع کردیم و رفتیم که زندگی کنیم، نگو همین پاشدن، جمع کردن و رفتن خودِ زندگی بود!
*/انسان مدام باید مشغول کار باشد. سازندگی کند، وگرنه از درون پوک می شود. و بیکاری بدتر از تنهایی است. آدم بیکار در جمع هم تنهاست ...

شوالیه ها

دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۵ ب.ظ

چه جلسه زشتی!

چه آدمای زشتی!

چقدر ظرفیت یه آدم میتونه کم باشه!

چقدر کینه های شتری زشته! 

امروز عصر تو یه جلسه کاری، دو نفر از اعضای جلسه که از خیلی وقت پیش، از هم دل خوشی نداشتند ولی در ظاهر با هم همکار و رفیق بودند، حسابی از خجالت هم دراومدند!!  این دو کودک پرسنّ و سال، هر چند مودب و با نزاکت روی صندلی شون نشسته بودند، ولی سر یک موضوع  بی ارزش علمی؛ به گمان من، کت و شلوارشون رو از تن درآوردند(نگران نباشید لخت نشدند! من چون نمیدونم کِی باید وارد صنعت استعاره بشم، یهویی و ناشیانه رفتم تو استعاره!!)، و بسان دو شوالیه(که من اسمشونو میذارم شوالیه های Q و N)، کلاه‌خود و زره‌ بر تن، با شمیشرهاشون دوئل سرنوشت سازی کردند! داشته ها و نداشته های علمی شونو به رخ هم کشیدند، به  طوری که شوالیه Q به شوالیه N می گفت تو باید سر کلاس من بشینی و یاد بگیری! در ادامه کار و لاجرم، شوالیه Q شمشیرشو در قلب شوالیه N فرو برد و قیافه قهرمانانه ای بخود گرفت!!! ما هم لاجرم! تماشا میکردیم! 

ولی من از هر دو شوالیه حالم بهم خورد! چقدر روح کوچکی داشتند! سر مسائل پوچ و هیچ، اصرار داشتند حقارت روحی خودشونو نشون بدن! یه ضرب المثل لوکوزامبورگی میگه: درخت هر چی پربارتر، افتاده تر!

من حداقل برای شوالیه Q احترام زیادی قائل بودم و فکر میکردم خیلی شخصیتش بالاست، ولی امروز از چشمم افتاد و  بنظرم شوالیه Q خودکشی کرد! دیگه جایگاهی نداره پیش من! شوالیه N هم قبلا اجر و قربی نداشت! تازه شوالیه Q هنوز دکتراشو هم نگرفته اینقدر شارت و شورت میکنه برای شوالیه N! 

بگذریم..


اینا رو گفتم تلنگری باشه برای خودم!  که شمشرمو سریعتر و بیشتر در قلب شوالیه های حریف فرو کنم!!!(نه بابا شوخی کردم!)

بهتره بیشتر رو خودم کار کنم که مثل شوالیه های امروز، کوچکی روح خودم رو در معرض نمایش دیگران نذارم! 

چقدر زشته غرور و خود برتر بینی!!

ولی عجب هیجانی داشت!







موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۲۳

نظرات  (۱۴)

۲۳ مهر ۹۷ ، ۲۲:۴۳ جناب منزوی
اصل همون هیجان بود :)
حس بدی داره وقتی دو آدم متشخص با هم درگیر بشن
پاسخ:
دقیقا!
واقعا..آدم احساس بدی بهش دست میده....درگیری قشنگ نیست اصلا ولی خب بعضی وقتها پیش میاد
۲۴ مهر ۹۷ ، ۰۰:۲۰ سوته دلان
سلام

میگن آخرین حُبّی که موقع تو قبر گذاشتن، از دل آدم کنده میشه شهرت و جاه طلبیه...

حالا این تو مدرک و علم هم بدجور نمود داره...
این دو شوالیه بیشتر سواد داشتن تا درک و فهم...
وگرنه که اون مثل لوکوزامبورگی در موردشون صدق میکرد!

خدا این وابستگی هارو تو جوونی از ما بگیره که بد دردی‌ان...

پاسخ:
سلام
بله همینطوره واقعا

درک و فهم دارن ولی ظاهرا خیلی بالا نیس!  
هر چقدر این وابستگی ها کمتر باشه آرامش روحی آدم بیشتره


۲۴ مهر ۹۷ ، ۰۰:۳۷ آشنای غریب
شما که زخمی نشدین؟؟؟
پاسخ:
نه شکر خدا...من اون عقب عقبا بودم !!:)
۲۴ مهر ۹۷ ، ۰۰:۴۰ آسـوکـآ آآ
دکتر حیف نیست به جای اینکه بیاید رشت و زیبایی های پاییز شهر مارو ببینید نشستید پای حرفهای دو تا ادم کوته فکر؟
پاسخ:
آخ آخ..خیلی دوست دارم بیام  رشت..ولی چکار کنم نمیتونم..کاش یکی از دوستان رشتی میومد منم با خودش میبرد رشت:)
تو جلسه مجبوریم پای حرفهای ادمای کوته فکر و بلند فکر بشینیم...مژبوریه مژبوری:)
یعنی شما مِن بعد جرئت داشته باشید به من بگید بالا چشمم ابروعه. :))
برا بعضی دکترا وپرورفسور بودن و بالاترین مرتبه علمی و جایگاه های سیاسی و فرهنگی شخصیت نمیاره، ذات بی شخصیتشون یه جا بروز میکنه.!
پاسخ:
منظورتون جمله آخرمه که گفتم چقدر زشته غرور و خودبرتربینی؟!
بله همینطوره..حالا منظورتون کی بود دقیقا؟:)
اینظور که شما جریان جنگ رو توصیف کردین لقب گلادیاتور براشون مناسب تر بود چون شوالیه شخصیت مثبتی داره و معمولا خود برترپندار نیست!
ولی جدا از شوخی واقعا اون دو سال ارشد چی داره که هرکی میره ارشدشو میگیره فک میکنه عالمه دهره؟! بخدا کنکورش حتی از کنکور کارشناسی هم راحت تره، پایان نامه شو هم که کافی نت ها براشون مینویسن! من هر کدوم از دوستای لعنتیم که رفت ارشد خوند مغرور شد!! واقعا چی داره؟! اینا دکتراشونو بگیرن دیگه ادعایی خدایی خواهند کرد :(
پاسخ:
نه همون شوالیه بهتره...کی میگه شوالیه مثبته؟
حالا شما  ارشد نگرفتید دوستاتون ارشد گرفتن شدن دوستای لعنتی؟؟!!:)
اینا یعنی کیا؟ دوستاتون؟؟

۲۴ مهر ۹۷ ، ۰۹:۴۷ chefft.blog.ir 💞💕
بهتر بود میگفتین شوالیه های S و N. 
یا N و P

چه جلساتی دارین شما،
 اساتید مابرای تعیین روز دفاع من و دوستم جلسه گذاشته بودن، خلاصه جلسه تموم شد و استاد راهنما داورا رو به من معرفی کرد، بعد من رفتم پیش یکی از داورا، اصلا از هیچی خبر نداشت، 😑یه برگه داد گفت تاریخ دفاع و بقیه چیزا رو برام بنویس روی کاغذ، 
واقعا نمیدونم برای چی جلسه گذاشته بودن، البته اینا خوش و خرم جلسه میذارنا
چرا شما اساتید اینجورین😁
پاسخ:
مگه آهنربان؟:)
ما رو با اساتیدتون یکی نکنید لدفن:)
جلسات ما خوبه اتفاقا..مشکلش کجاس؟:)

خب تو جلسات همینه دیگه
نمیدونم چه ربطی به شخصیت کوچیک داره و حقارت روح!!
راستش تو خیلی از این جلسات بودم و اگر کسی حرفه مفتی زده گنده تر از دهن و تکرار کرده و مدعی هم بوده با خاک یکسانش کردم، این اصلا به روح حقیر ربطی نداره؛ (حالا فارغ از موضوع شما درام میگما)
وقتی چیزی رو میدونی و قراره روش تصمیمی گرفته بشه، بعد یه احمقی که تصمیم گیره میاد حرفی میزنه باطل معلومه از کوره در میری، این خیلی طبیعیه ها ...
پاسخ:
آره داداش....اصلا کسی که فاز مخالف میزنه باید زد حالشو کرد تو قوطی و نابودش کرد!
چه معنی داره کسی که مخالف با نظر ما قدقد کنه؟؟!!
وقتی میدونی حق با توئه دیگه ربطی به حقیر بودن روح نداره!
اصلا یه مسلسل هم کنارت باشه به رگبارش ببندی بد نیس:)
راستش نمیدونم چرا برای من طبیعی نیس...باید از این جورجلسات بیشتر شرکت کنم
۲۴ مهر ۹۷ ، ۱۳:۱۵ مریــــ ـــــم
من امروز فهمیدم شاهین که شکار میکنن و میارنش تو مجیطی مثل خونه
اگه بلند نباشی رامش کنی غذا‌نمیخوره و بعد چند وقت میمیره
غذا نخوردنش همش بخاطره غرورشه!
گفتم بگم شاید به دردت خورد یه روزی
پاسخ:
واقعا؟ نمیدونستم
پس نتیجه میگیریم که غرور چیز خوبیه:)
۲۴ مهر ۹۷ ، ۱۸:۴۳ مهربانو ...
سلام
اینکه هایلایت مشکی کردین خیلی جالب بود آفرین...حالا نمیدونم قصدتون این بود یا نه ولی من این حس رو گرفتم که کراهت و قبح اتفاق رو بیشتر نشون میده و تو ذهن خواننده بیشتر میمونه..
ممنون که نوشتین برای ما هم تلنگری بود...
شاید اون دو تا آدم چند ساعت بعدش تو خلوت خودشون پشیمون شده باشن از رفتارشون..
حسادت ، جدال خودبرتر بینی و... من فک میکنم این حس و حالتا ممکنه تو وجود همه آدما باشه اما اینکه روش کنترل داشته باشه آدم تا وقتی که خودتو پرورش بدی و رشد کنی مهمه..
پاسخ:
سلام
ممنون از لطف شما..بله دقیقا منظورم همین بود
خواهش میکنم
منم همین احتمالو میدم..درود بر شما
بله همه تقریبا یه جور هستیم..بالاخره هم انسانیم..ولی خب بعضیا خوب کنترل میکنن
ممنون
آقایون N و Q
پاسخ:
آهااااان
دلم واسه نوشته هایتان تنگ گشته بود
کم کار شده ام :(
پاسخ:
ممنونم از لطفتون
خب پرکار شوید:)
خب نمیتونم :((((
پاسخ:
کم کار از چه جهت؟
از جهت فعالیت بیانی
درسام سنگینه
اعصابم خورده
استرس دارم :(
پاسخ:
بیان مستحبه، درساتون واجب
زودتر بخونید تموم شه اگر وقتی بود بیایید بیان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">