نوشته های احسان

بگذار و بگذر

نوشته های احسان

بگذار و بگذر

نوشته های احسان

*/ سعی کن آنقدر کامل باشی که بزرگترین تنبیه تو برای دیگران گرفتن خودت از آنها باشد. ( پائولو کوئیلو)
*/ آرامشی که اکنون دارم،مدیون انتظاری است که دیگر از کسی ندارم(سیلویا پلات)
*/ تا باد مخالف نباشد، بادبادک بالا نمی رود!
*/میخوای واسه هدفت تلاش کنی یا میخوای یه عمر حسرت بخوری؟؟!!
*/ بندبازها درست موقع سه قدم آخر می‌میرن. چون فکر می‌کنند دیگه رسیدن و اون سه قدم رو با غرور بر‌می‌دارن.
*/ یگانه صافکار دلهای تصادفی خداست...
*/بدی بزرگ شدن اینه که دیگه زخمامون با بوس کردن خوب نمیشه!
*/ ﻗﺪﺭﺕ ﮐﻠﻤﺎﺗﺖ ﺭﺍ ﺑﺎﻻ ﺑﺒﺮ ﻧﻪ ﺻﺪﺍﯾﺖ ﺭﺍ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺭﺷﺪ ﮔﻠﻬﺎ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﻧﻪ ﺭﻋﺪ ﻭ ﺑﺮﻕ !
*/برای قایق های بی حرکت، موج ها تصمیم می گیرند..
*/به ما گفتن یک‌بار بیشتر زندگی نمی‌کنی، ما هم پاشدیم، جمع کردیم و رفتیم که زندگی کنیم، نگو همین پاشدن، جمع کردن و رفتن خودِ زندگی بود!
*/انسان مدام باید مشغول کار باشد. سازندگی کند، وگرنه از درون پوک می شود. و بیکاری بدتر از تنهایی است. آدم بیکار در جمع هم تنهاست ...

محبوب ترین مطالب

های اسکول

يكشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۴۸ ب.ظ

دوست دارم بدونم من دارم به این قضیه بد و یکسو نگر نگاه می کنم یا واقعا شما هم با من همنظرید؟

موضوع اینه که تو یه دبیرستان متوسطه، خواستند از دانشجوهای رتبه اول و دوم هر کلاس تقدیر کنند

بعد نشستن و ابتکار عمل بخرج دادند که دانش آموزای ممتاز هر کلاس(فقط نفر اول و دوم) همراه فقط پدر و مادرشون رو دعوت کنن به یه  تالار مجلل و اونجا هم جایزه بدن و هم شام رو تو تالار همراه با مسئولین مدرسه و دانش آموزا و خانواده هاشون میل کنند و هم پذیرایی بشن

بعد محاسبه کردند دیدند از عهده مخارج تالار بر نمیان، گفتن دانش آموزای ممتاز مجانی ولی پدر و مادرا باید نفری 250 تومن بریزن تو شماره حساب مدرسه!

بعضی از پدر و مادرا تو این مراسم شرکت نکردن....بعضی از پدر و مادرا که بیشتر از یک فرزند داشتند دلشون نیومده اون یکی بچه شونو تنها بذازند و کلا قهر کردن و نیومدن..حتی حاضر بودن 250 تومن بچه دومشون رو هم بدن!

بعد مدیر تو گروه مدرسه گفته از بچه ها هر کی آواز خوندن بلده اعلام کنه تا این مراسم خشک و خالی نباشه!  نمیدونم این چه طرز برخورد کردن با دانش آموزه؟ حتما من دارم اشتباه میکنم!

در هر صورت مراسم رو برگزار کردن..

به دانش آمورای ممتاز هم یه تقدیر نامه خشک و خالی مقوایی دادن یا یه کارت هدیه 100 هزارتومنی!

آخه این کار درسته؟

اصلا آقای مدیر ناشی! کی گفته تو این شرایط تو که از عهده مخارج برنمیای بیایی یه تالار گرون تو منطقه 1 تهران بگیری؟

اگر خودت هوس تالار کردی میتونی با خانواده محترم بری تالار..این چه طرز مهمون دعوت کردنه که فقط پدر و مادر رو دعوت کنی و 250 تومن هم ازشون پول بگیری!

آیا بهتر نبود بجای این همه خرج الکی، سر صف  دانش آموزای بیشتری رو جایزه میدادی! بجای یه کارت صد تومنی که باهاش 2 تا پفک و یه بستنی و یه چیپش می شد گرفت، یه مبلغ آبرومندانه تر میدادی!

مشکلت بودن پدر و مادرا بودن؟ اون روز پدر و مادر دانش آموزای ممتاز رو هم دعوت میکردی مدرسه!

نمیدونم این تصمیمها رو از کجا در میارن؟ شاید هم من اشتباه میکنم

جدیدا دیگه دارم به عقلم شک میکنم..میگم حتما بقیه دارن درست عمل میکنن و من دارم اشتباه میکنم!

بنظر شما اون مدیر برنامه مناسبی رو تدارک دیده؟


موافقین ۶ مخالفین ۰ ۰۲/۰۲/۱۷

نظرات  (۷)

واااااا

ادم واسه 100 تومن 250 خرچ کنه ؟ :)))

پاسخ:
بجز شام پذیرایی هم بوده
البته من با نفس کار مشکل دارم والا 100 تومن 200 تومن که الان پول نیست

اره اون که قطعا پول نیست الان :)

خب میشد والدین و دعوت نکنن کلا /:

مثلا بگن دانش اموزای ممتاز خودشون بیان فقط  واسه شون جشن بگیرن

 

اون گزینه سر صف هم که کلا موجود عه تو همه مدارس XD

پاسخ:
صد رحمت به سر صف جایزه دادن

با این برنامه ریزی مزخرفشون

من با شما هم نظرم.

امان از این گونه مدیریتهای ناشیانه.

همینه که مملکت ما لنگه.

سوء مدیریت، بی تدبیری، بی برنامگی، منافع شخصی، و در کنارش بی ارزشی علم و حکمت و دانش و خرد.

.

منم مثل شما گاهی به عقل خودم شک می کنم. ازین جهت که تا می بینیم؛ بی عقلی می بینیم. نه اینکه به خودمون بنازیم؛ نه والا. مساله دردناکتر از این حرفاست

پاسخ:
ممنونم
یه ضرب المثلی هست که به کنایه میگن ایرانی ها از شکم مادر مدیر متولد میشن!

۱۸ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۰:۵۳ منتظر اتفاقات خوب (حورا)

پول شام رو هم میذاشتن رو اون ۱۰۰ تومن سر صف میدادن بهم من خوشحال‌تر میشدم!

پاسخ:
منم همینو میگم. بنظرم خیلی بد برنامه ریزی کردند

سلام بنظرم کار بسیار اشتباهی انجام دادن و به بقیه خانواده ها هم توهین شده.. 

میتونستن از شاگردای ممتاز سر صف تقدیر کنن حالا 100 تومن که پولی نیست ولی هر چی که بود همون رو جلوی بقیه بچه بدن که اونا هم انگیزه پیدا کنن.. 

 تبعیض در این حد اصلا درست نیست..

 

پاسخ:
سلام ممنون از نظرتون

راستش خودم خیلی از کار این مدیر شاکیم میخواستم به یکی دو تا پدر و مادرا بگم برن مستقیم شکایت کنن تو سایت آموزش و پرورش

ولی خب شاید بگن این کار سلیقه ایه و بعضیا از این کار دفاع کنن

ولی خب نظر شما هم تایید نظر من بود..از دیگر ابتکارات این مدیر اینه که میگه پول جمع کنیم ظهر ها به دانش اموزا ناهار بدیم که بیان نماز جماعت!

با این کارش چند تا دانش آموز نماز خون رو هم بی انگیزه میکنن....اینقدر شاکیم از این مدیر که میخوام بگیرم بزنمش:)

منم شاکیم آقای دکتر.. مخصوصا برای نهار و نماز..

از طرف منم بزنیدش لطفا خیلی محکم بزنید:) 

پاسخ:
متااسفم بگم که آدم بزرگا(از لحاظ سن) با زدن خوب نمیشن
اینا باید از روزگار و زمونه کتک بخورن تا درس بگیرن

متاسفانه حق با شماست اما خب وقتی مسئولین کشور اینجوری تصمیم میگیرن از مدیر مدرسش انتظار دیگه ای نمیره

و اینکه اون اقا دنبال چشم و هم چشمی و شواف بعدی برا ثبت نامی های جدید بوده

پاسخ:
ممنون، من هر چند اثر سرایت یه اصل علمی پذیرفته شده است و لی معتقدم هر کسی باید کارخودشو به درستی انجام بده
شاید همینطور که میگید باشه..ولی شواف در میانگین بالای علمی دانش آموزان و ارتقای سطح علمی اون واحدآموزشی هست...واقعا نمیدونم دنبال چیه؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">