نوشته های احسان

بگذار و بگذر

نوشته های احسان

بگذار و بگذر

نوشته های احسان

*/ سعی کن آنقدر کامل باشی که بزرگترین تنبیه تو برای دیگران گرفتن خودت از آنها باشد. ( پائولو کوئیلو)
*/ آرامشی که اکنون دارم،مدیون انتظاری است که دیگر از کسی ندارم(سیلویا پلات)
*/ تا باد مخالف نباشد، بادبادک بالا نمی رود!
*/میخوای واسه هدفت تلاش کنی یا میخوای یه عمر حسرت بخوری؟؟!!
*/ بندبازها درست موقع سه قدم آخر می‌میرن. چون فکر می‌کنند دیگه رسیدن و اون سه قدم رو با غرور بر‌می‌دارن.
*/ یگانه صافکار دلهای تصادفی خداست...
*/بدی بزرگ شدن اینه که دیگه زخمامون با بوس کردن خوب نمیشه!
*/ ﻗﺪﺭﺕ ﮐﻠﻤﺎﺗﺖ ﺭﺍ ﺑﺎﻻ ﺑﺒﺮ ﻧﻪ ﺻﺪﺍﯾﺖ ﺭﺍ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺭﺷﺪ ﮔﻠﻬﺎ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﻧﻪ ﺭﻋﺪ ﻭ ﺑﺮﻕ !
*/برای قایق های بی حرکت، موج ها تصمیم می گیرند..
*/به ما گفتن یک‌بار بیشتر زندگی نمی‌کنی، ما هم پاشدیم، جمع کردیم و رفتیم که زندگی کنیم، نگو همین پاشدن، جمع کردن و رفتن خودِ زندگی بود!
*/انسان مدام باید مشغول کار باشد. سازندگی کند، وگرنه از درون پوک می شود. و بیکاری بدتر از تنهایی است. آدم بیکار در جمع هم تنهاست ...

سوراخ سمبه لف تافم..

سه شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۰۸:۱۵ ب.ظ

مخاطبانِ جان، عزیزان دلِ احسان، یه چیزی میگم خواهشا بین خودمون ۵۰۰ هزار نفر بمونه!

اعتراف میکنم که بعد سه سال و نیمی که این لپ تاپ دستمه، تازه دیروز توسط یکی از دانشجوهام متوجه شدم که یکی از پورت های لپ تاپم، hdmi نیست و USB هست!

من تا حالا خیال میکردم hdmi هست..آخه از لحاظ ظاهری کاملا شبیه این پورت بود! دیروز که دانشجوم فلششو زد به لپ تاپم با تعجبی مثال زدنی متوجه شدم که سه سال و اندی من از این پورت استفاده نکردم اصن!

دقیقا مثل یه ماره که عاشقه یه مار دیگه شده بود بعد چند سال تازه میفهمه عشقش مار نبوده و شلنگ بوده! :) (اصلا چه ربطی داشت؟!)

البته ممکنه این موضوع برای شما هم اتفاق افتاده باشه ها...الان خیلیا هستن از خیلی از امکانات موبایلشون یل لپ تاپ یا تبلتشون بی خبرن.....واقعا دیدم که میگم


موافقین ۱۶ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۳۰

نظرات  (۳۴)

۳۰ بهمن ۹۷ ، ۲۰:۳۲ حـ . آرمان (استاد بزرگ)
استاد از شما بعیده ....
از یک استاد مهندس برق انصافا بعیده فرق پورت usb رو با hdmi ندونه
 
پاسخ:
بیایید از نزدیک پورت لپ تاپ منو ببینید...برش و فضای خالی پورت عین hdmi هست...ولی usb هست...
گمونم از دستشون در رفته باشه...ظاهرش فریبنده س
۳۰ بهمن ۹۷ ، ۲۱:۱۸ آسـوکـآ آآ
مگه فرق دارن دکتر؟ :دی (در این بی اطلاع دقیقا)
پاسخ:
نه گمون نکنم فرقی داشته باشن:)
استاد، جلو دانشجو که به روی خودتون نیاوردین؟ :))
پاسخ:
انقدر خوشحال شدم که نگو....شما نمیدونید usb پیدا کردن چه کیفی داره؟ دانشجو تنی چند؟ :)
۳۰ بهمن ۹۷ ، ۲۱:۴۰ پشمآلِ پشمآلو
اره دیگه طرف خدا تومن خرج میکنه. . جامعه میره سمت مصرف گرایی .. که هرچی جدید اومد همونو بگیره .. بعد اخرسر کل چیزی ک بلده انجام بده با اون همه امکانات یه تو تلگرام پیام دادنه
پاسخ:
الان دارید ۴ درصدی ها رو نقد می کنید؟ خدا بذارید بخرن فقط باهاش پیامک بدن..چی میشه مگه؟:)
دقیقاً پاراگراف آخر مصداق حال منه!
هر سری یه چیز جدید تو گوشی کشف میکنم که اصلنم نمی‌دونم به چه کارم میاد!

پاسخ:
عجب:)
همین حالت برای من تو نرم افزار office و word وجود داره..هنوزم یه چیزایی هست که بلد نیستم:)
۰۱ اسفند ۹۷ ، ۰۰:۰۸ آشنای غریب
من نمیتونم قول بدم که بین خودمون میمونه :)))))))
پاسخ:
سعی کنید در این یه مورد رازداری کنید:) حالا نه اینکه من این موضوعو تو شبکه نت جهانی گذاشتم؟:)
تبلت منم خیلی امکانات داره،تا این حد میدونم فقط که خیلی امکانات داره،کاملا بی خیرم
پاسخ:
یعنی شما تبلت هم دارید؟ خوشبحالتون....
همیشه آرزو داشتم لپ تاپ داشته باشم باهاش فقط فیلم تماشا کنم... اما چه کنم که ندارم :( خوشبحالتون که شما دارین! :((
پاسخ:
خیلی نگران نباشید...شما اصلا ماجرا رو برید دنبالش بقیه اش دنبالش میاد..منظورم همسر کره جنوبی هست...اونا از این آت آشغالا نظیر الپ تاپ  و گوشی و ...زیاد دارن:)
تبلتم و پنج سال پیش خریدم یک ملیون و صد 
اون موقع لپ تاپ هم همین قیمت بود
تو اوج گرونی ها بردم بفروشم ازم 600میخریدن 
انقدر بیچچچچااااره ایم مااااا😂😂
پاسخ:
بازم خوبه که ۶۰۰ میخریدن:)
نه هنوز مونده ایشالا که بیچاره نمیشیم
۰۱ اسفند ۹۷ ، ۱۵:۰۴ جناب منزوی
ولی عجب دل و جراتی داشتید که گذاشتید دانشجو فلش رو بذار تو لپ تاپ، معمولاً ویروسی هستن :)
باز دستش درد نکنه :)
پاسخ:
ما با انتی ویروس دیگه غمی نداریم...
بنا باشه از یه فلش دانشجو بهراسیم که بهمون نمیگن استاد:)
نچ نچ نچ!
فرق کامپیوتری‌ها و برقی‌ها اینجا مشخص میشه‌ها!:)))
پاسخ:
والا سخت افزار کامیپیوتر که همون الکترونیک و برق رشته ماست....پورتش خیلی خاصه...کامپیوتری ها که اصلا ازش سر درنمیاوردن:) (ستاد تحریک احساسات کامپیوتری ها)
این حال شما رو بنده نیز کاملا درک میکنم... 
امروز بصورت کاملا اتفاقی به یکی از امکانات و قابلیت های بیان پی بردم و بسی مشعوف گردیدم..
که بدلایل حیثیتی بین خودم و بیان باقی می مونه... 😁😁
البته بشخصه اگه لپ تاپم پورت USB نداشته باشه انقدر با بقیه ی پورتها کلنجار میرم تا بالاخره USB دارش کنم😂
پاسخ:
ممنون که درکم میکنید
بله مطمئن باشید بین خودمون ۵۰۰ هزار نفر میمونه:)
باورتون نمیشه چند سری ور رفتم و اصلا احتمالشو نمیدادم این USB باشه:)
من اومدم :| :))
پاسخ:
خوش اومدید:| :))) خیر مقدم ....بوی مشهد اومد
سپاس :)
پاسخ:
خواهش:)
بوی برف نیومد؟! :|
پاسخ:
اینجا که آفتابه:)....مشهد برف میاد مگه؟
دو روزی برف بارید اما اونقدر شدید نبود‌. امروز رفتیم برف بازی :| می‌دونید واسه من همه چی جدیده چون از ۱۰ سالگی برف ندیده بودم :))
پاسخ:
عجب..چه کار خوبی.....برف بازی شادی زیاد الوصفی داره.....تصور میکنم دوره جدیدی رو از وقتی که رفتید مشهد شروع کردید...پست هاتونم حال و هوای دیگه ای داره.....در کل فکر میکنم اتفاق خوبی بوده تو زندگی تون...به عبارت دیگه شما یه مشهد زندگی کردن رو تو زندگی تون کم داشتید...امیدوارم باز هم بعد از این اتفاقای قشنگتر بیفته تو زندگی تون....
۰۲ اسفند ۹۷ ، ۱۲:۲۴ مریــــ ـــــم
چی هست حالا؟
پاسخ:
چی چی هستن حالا؟ منظروتونو متوجه نشدم
۰۲ اسفند ۹۷ ، ۱۲:۲۸ مریــــ ـــــم
اینhdim ؟
چه فرقی با usb میکنه؟
پاسخ:
پورتی هست که ویدئو و صوت رو با حجم بالا میتونه منتقل کنه
تلویزیون های جدید و کلا وسایل جدید این پورت رو دارن..بیشتر مربوط به وسایل صوتی و تصویریه
ولی یو اس بی پورتیه که بیشتر برای انتقال همه نوع داده ای با سرعت مشخص استفاده میشه
ولی نمیتونه ویدئوهایی با حجم بالا رو با سرعت زیاد منتقل کنه
مگه پست‌های من رو می‌خونید؟! :|
دقیقاً همینطوره. زندگیم خیلی عوض شده. دقیقاً همون جایی هستم که باید :)
پست که زیاد نمی‌گذارم اما توی کانال زیاد از اینجا و حرم عکس می‌گذارم.
پاسخ:
با اجازتون:) رمز نداره ما هم میاییم و میریم:)
خدا رو شکر.....کاملا معلمومه:)
کانالتون رو هنوز نرفتم..مگر کانال حفر کردید؟:)
شیرینی هم بردارید هر وقت میاید :))
(:
بله با اجازه شما :| خیلی وقته. منم و عده‌ای معدود از رفقای بلاگر.
پاسخ:
جعبه شیرینی ندیدم تو وبلاگتون:)

خواهش میکنم...البته گمونم گروه باشه شایدم کانال...کانال>< درس

کانال رو با خاک پر کنید....هنرتون وبلاگه من میدونم
هست اون گوشه :)

کاناله

خودمم دوستش ندارم. فضاش رو دوست دارم اما پست گذاشتن تو کانال رو نه. پرش نمی‌کنم نهایتا نگهش می‌دارم واسه خودم.
پاسخ:
من همه گل و گوشه ها رو پیدا کردم جز یه خوشه گندم چیزی نبود:)

ببخشید گفتم پرش کنید..مگه من فضولم؟ خوبه داشته باشید اتفاقا..مطمینم از عهده مدیریت زمانتون به خوبی برمیایید
از تجربه های قشنگتون در تقسیم خوبیها و محبت به آدما بیشتر بنویس خانم حوا من یاد بگیرم...مرسی
جوینده یابنده است :|
پاسخ:
بله همینطوره..حتما منظورتون شیرینی معنویه:)
بستگی داره دانمارکی رو معنوی حساب کنید یا نه :|
پاسخ:
دانمارکی نه شیرینی گل محمّدی:) اتفاقا خیلی هو خوشمزه س
ببخشید حواسم نبود منظورتون آخرین پست تون بود که من فراموش کردم بودم موضوعشو و شیرینی مربوط به همین پست میشه
منو بازه کلاً :|
پاسخ:
خدا برکتشو زیاد کنه:)
سپاس :)
پاسخ:
خواهش:)
۰۲ اسفند ۹۷ ، ۱۸:۰۵ chefft.blog.ir 💞💕
حالا چه فایده ای برای شما داره این اکتشاف؟
پاسخ:
کشف یک پورت یو اس بی جدید یعنی کشف یک دنیای جدید..درست مثل کشف قاره امریکا.در این حد!
۰۳ اسفند ۹۷ ، ۱۱:۳۶ chefft.blog.ir 💞💕
خوشبحالتون با چه چیزایی خوشحال میشید😒😒
پاسخ:
الان این تیک بود، حسادت بود یا غبطه بود یا تعجب؟ یالا راستشو بگید:)
حالا یه نفر با این چیزا خوشحال مبشه شما چرا مسخرش میکنید؟
۰۳ اسفند ۹۷ ، ۱۲:۴۸ chefft.blog.ir 💞💕
تهجب بود😊
مسخره نمیکنم، اتفاقا خوبه که با چیزهای کوچیک خوشحال میشین، مثه ما توقعتون نرفته بالا
پاسخ:
خدا رو شکر
ما ۹۶ درصدی ها همینجوری هستیم...سعی کنید شما هم مثل ما با چیزای کوچیک خوشحال بشید:)
۰۳ اسفند ۹۷ ، ۱۷:۲۵ chefft.blog.ir 💞💕
منم 4 درصدی نیستم، ولی نمیدونم چرا اینجوریم
پاسخ:
خودتونو به دریای ما ۹۶ درصدیها وصل کنید:)
۰۳ اسفند ۹۷ ، ۱۹:۱۳ chefft.blog.ir 💞💕
😊
نمیشه، منو بهشتم خوشحال نمیکنه😐
پاسخ:
خدا مشکلتونو حل کنه..مشکل کمی نیست:)
۰۶ اسفند ۹۷ ، ۱۲:۵۸ مصطفی فتاحی اردکانی
سلام

چون دیدم که تو هیچ کدوم از کامنت ها نبود من میگم.
نه شما اشتباه کردید نه دانشجو شما. احتمالا اگر کابل اچ تی ام ای به همون پرت بزنید کار میکنه.
احیانا لپ تاپ شما دل سری 50 یا 51 نیست؟

پاسخ:
سلام

ممنون از کامنتتون
واقعا؟ آخه چطور ممکنه؟راستش تا حالا تست نکردم که به hdmi میخوره یا نه
ولی خوب شد گفتید..ممنون..چک میکنم
نه ولی دل هست اما نه این سری...
بازم تحقیق میکنم
ممنون بابت یادآوری این نکته
۰۴ فروردين ۹۸ ، ۱۱:۴۶ دنیای کامپیوتر ...
خسته نباشید.
پاسخ:
سلامت باشید.
۰۲ مهر ۰۰ ، ۰۲:۳۸ سَیِّده ...

وااااای!!!

فکر نمی‌کردم این مرحله از پست هاتون یه روز باز بشه برامون :))

یعنی خیلی وقت بود که کل پست های وبلاگتون و بسته بودین...اصلا یادم نیست این هارو خونده باشم

بح بح الان می‌فهمم منظورتون از دوران پرشکوه بیان چیه...

واقعا قبلا همه‌ی وبلاگ ها پویاتر بودن انگار ...

حیف و صد حیف :((

پاسخ:
تازه اینا شاید 20 درصد هم پست هام نشه
این پست ها رو هم برای تجدید خاطره باز میکنم که دوباره خودم بخونم
 البته بزودی پشیمون میشم و همه رو میبندم
اون دوران دیگه بنظرم تکراری شدنی نیست!:(
۰۲ مهر ۰۰ ، ۱۳:۲۰ سَیِّده ...

بله مثل دوره پرشکوه صفویه در ایران که فکر نکنم تکرار شدنی باشه :(

پاسخ:
دوران های تکرار نشدنی که زیاد داریم:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">