نوشته های احسان

بگذار و بگذر

نوشته های احسان

بگذار و بگذر

نوشته های احسان

*/ سعی کن آنقدر کامل باشی که بزرگترین تنبیه تو برای دیگران گرفتن خودت از آنها باشد. ( پائولو کوئیلو)
*/ آرامشی که اکنون دارم،مدیون انتظاری است که دیگر از کسی ندارم(سیلویا پلات)
*/ تا باد مخالف نباشد، بادبادک بالا نمی رود!
*/میخوای واسه هدفت تلاش کنی یا میخوای یه عمر حسرت بخوری؟؟!!
*/ بندبازها درست موقع سه قدم آخر می‌میرن. چون فکر می‌کنند دیگه رسیدن و اون سه قدم رو با غرور بر‌می‌دارن.
*/ یگانه صافکار دلهای تصادفی خداست...
*/بدی بزرگ شدن اینه که دیگه زخمامون با بوس کردن خوب نمیشه!
*/ ﻗﺪﺭﺕ ﮐﻠﻤﺎﺗﺖ ﺭﺍ ﺑﺎﻻ ﺑﺒﺮ ﻧﻪ ﺻﺪﺍﯾﺖ ﺭﺍ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺭﺷﺪ ﮔﻠﻬﺎ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﻧﻪ ﺭﻋﺪ ﻭ ﺑﺮﻕ !
*/برای قایق های بی حرکت، موج ها تصمیم می گیرند..
*/به ما گفتن یک‌بار بیشتر زندگی نمی‌کنی، ما هم پاشدیم، جمع کردیم و رفتیم که زندگی کنیم، نگو همین پاشدن، جمع کردن و رفتن خودِ زندگی بود!
*/انسان مدام باید مشغول کار باشد. سازندگی کند، وگرنه از درون پوک می شود. و بیکاری بدتر از تنهایی است. آدم بیکار در جمع هم تنهاست ...

محبوب ترین مطالب

چند تا سوال دارم....

شنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۵:۳۹ ب.ظ
دوستان چند تا سوال

یه بنده خدایی میخواد وبلاگ بزنه من میخوام بیان رو بهش معرفی کنم...
1- بنظر شما آیا معرفی بیان کار خوبی است؟
2- نکنه اینم مثل مرحومه مغفوره میهن بلاگ! چند وقت دیگه درشو تخته کنن؟ کسی خبری داره؟
3- اینکه رو پست ها و فایلها میشه رمز گذاشت رو اطلاع دارم..ولی نمیدونم آیا بیان این امکان رو داره که برای ورود سایر کاربران، در همون وهله اول، کد عضویت یا پسورد بخواد؟
بذارید از یه زاویه دیگه بپرسم...یه استادی هست میخواد فقط دانشجوهاش وارد وبلاگش بشن و غیر از مثلا 30 تا دانشجوش کسی نتونه وبلاگ و مطالبش رو ببینه..آیا این امکان هست؟
مرسی که هستید هر چند به صورت قسطی:)

موافقین ۸ مخالفین ۰ ۰۱/۰۲/۱۰

نظرات  (۱۳)

۱۰ ارديبهشت ۰۱ ، ۲۰:۳۲ ᴺᵃᶳᵗᵃʳᵃᶰ ‌

سلام :)

نه امکانش رو نداره، صرفا میتونه مطالبی که میذاره رو رمزدار کنه و رمز رو به افراد خاصی بده.

به نظرم چنل تلگرام پیشنهاد بهتری میتونه باشه، چون افراد با ریکوئست میتونن جوین بشن و کاملا خصوصیه، امکانات بهتری‌ام داره و پایه و اساسش محکم‌تره و میدونیم که حالا حالاها نابود نمیشه!

در حال حاضر نه تنها بیان، که حتی بلاگفا و بقیه‌ی سرویس دهنده‌ها هم دیگه مثل قبل شلوغ نیستن و نفسای آخرشونه. :)

 

پاسخ:
سلام
ممنون از پاسختون
ولی مطمئنید بیان این امکان رو نداره؟  سابقا یادمه یکی این کار رو کرده بود حالا با شاید من اشتباه میکنم شایدم واقعا تونسته بود
تلگرام و واتساپ، پایداری و ماندگاری وب و وبلاگ و بیان رو ندارن
مطالب نظم درستی ندارن
طبقه بندی موضوعی و منو نداره تلگرام
ضمن اینکه شیلتر هم هست تلگرام
هر چند از واسط های خطرناک هم میشه استفاده کرد
ولی تلگرام با وبلاگ خیلی متفاوته
بنظرم اگر بیان یه فنا نره از بهترین گزینه ها میتونه باشه

بلاگ اسکای رو پیشنهاد بدید بهشون. هم می‌تونن روی فایل‌ها رمز بذارن هم یه رمز ورود بذارن که کسی جز دانشجوها وارد نشن.

پاسخ:
ببین کی اینجاست؟! پیشکسوت بیان! 
ممنون از اینکه بلاگ اسکای رو پیشنهاد دادید چند تا ویژگی مثبت داشت..یکی همون رمز، یکی تبدیل به دامین صرفا دات کام، یکی سادگیش و ..
خودم خیلی دوست دارم تو بلاگ اسکای بنویسم
ولی مهمترین ایرادات بلاگ اسکای ایناست:
-مطالب پیشنهادی
-نداشتن حافظه اختصاصی
-امکانات فراوان بیان
غیر از رمز اولیه ورود بنظرم با بیان برابری نمیکنه
شاید مخیر کنم اون بنده خدا رو بین بیان و بلاگ اسکای تا خودش یکیو انتخاب کنه
در هر صورت ممنون از پیامتون خانم دکتر (هر چند به رشته کارشناسی تون خیانت کردید!:))

اوووم بنظر من و سابقه وبلاگ‌نویسیم، بیان برا وبلاگ درسی جواب نمیده.

پاسخ:
ممنون...پس چی جواب میده؟ من سابقه هم تلگرام و هم بیان رو داشتم بیان عالیه...فقط دانشجوها تو کتشون نمیرفت! نمیدونم چرا؟
۱۱ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۰:۴۷ ᴺᵃᶳᵗᵃʳᵃᶰ ‌

خواهش می‌کنم.

میشه همچین کاری کرد اما مال خود بیان نیست.

با یه سری کد اضافی، میشه ورود رو رمزدار کرد اما خب تاثیر منفی شدیدی میذاره رو آمار دیگه.

نمیدونم ولی فک کنم به جاوا اسکریپت هم نیاز داشته باشه.

طبقه‌بندی موضوعی نداره اما میشه با استفاده از هشتگ و لینک، مطالب رو جدا و مشخص کرد. :)

اونم که راه‌حل خودشو داره دیگه.. پروکسی و قندشکن و اینا :)

قطعا متفاوته، اما به شخصه وبلاگ رو جای مناسبی برای آموزش نمیدونم..

و یه بحث دیگه که هست، وبلاگ فقط برای انتشار متنه و به اشتراک گذاشتن مدیا های مختلف نه تنها آسون نیست، وجه‌ی خوبی‌ام نداره و سیستم رو میریزه به‌هم.

ولی خب در نهایت، همه‌ی این حرفا یک پیشنهاده و اول و آخر خودتون و دوستتون تصمیم‌گیرنده‌اید.🌼

 

پاسخ:
آمار اصلا براش مهم نیست
مهم اینه که هر کسی نتونه وارد شه
وبلاگ رو برای آموزش نمیخواد صرفا محلی برای تبادل فایل اخبار و آرشیو مطالب
اگر وبلاگ مناسب نیست پس چه چیزی مناسبه؟
دوستان دیگه به ایشون کلود  و گوگل درایو رو پیشنهاد دادند...ولی فکر نمیکنم خیلی نظمی داشته باشه

تلگرام که طبقه بندی موضوعی رو با هشتگ انجام میدن دیگه...

 

واسه رمز ورود هم فکر کنم امکانات جاوا رو خریداری کنین

بعدش  فکر کنم کد رمز ورود و از سایتی چیزی گیر بیارین

پاسخ:
اتفاقا تلگرام بهش پیشنهاد شد بخاطر شیلتر شکن موافق نبود

من کدهای زیادی رو تو نت اضافه کردم به فایل html قالب 
ولی ظاهرا همون که گفتید امکانات جاوا رو باید خریداری کنم..رفتم تو امکانات اختیاری دیدم اتفاقا جاوا فعال نیست و میشه با هزینه فعالش کرد.
ممنون بابت راهنمایی تون

ممنون. اینجا رو همیشه می‌خونم.

بلاگ‌اسکای بیست گیگ حافظهٔ اختصاصی هم داره که تو پیکوفایله. اونجا می‌تونن فایلا رو آپلود کنن و رمز جداگانه هم بذارن برای دانلود.

برای استادی که صرفاً برای دانشجو می‌خواد بنویسه امکانات فراوان بیان به درد نمی‌خوره. ولی هر طور که خودشون بخوان.

پاسخ:
منم بعضی وقتها یکی دو تا پاراگراف از پستهاتونو میخونم..بیشتر نمیرسم...
بس که ماشالا تمامی زوایای زندگی تون رو مینویسید...حوصله تون قابل تحسینه:)
یکی از خوبیای بیان اتفاقا اینه که درسته 3 گیگ بیشتر فضا نمیده ولی فضاش تو خود وبلاگه نه جای دیگه
چرا میگید امکانات بیان بدرد نمیخوره..بنظر من محشره...بیان واقعا غیر از یه رمز ورود چی کم داره؟ مشکلش چیه؟

یه هاست ارزان و یه دامنه .ir ارزان زیر ۵۰ تومن

از سایت https://www.cpanel.ir بخره

و این امکان هارو که میخواد تو وردپرس که میخواد پیاده کُنه.

 

پاسخ:
چرا از این سایت؟ چرا از هاست معرفی شده توسط بیان نه؟

همون کامنت نسترن

اما بستگی داره این استاد به دانشجوی چه مقطعی درس میدن دانشجوهای کارشناسی خصوصا ترمای اول تو فاز دبیرستانن دنبال لقمه حاضر اماده و راحت و دم دستین برای همینم به نظرم برای دانشجوها سخت بشه چون اکثرا ترجیحشون اینه با گوشی چک کنن و تا اسم سایت و بلاگ میاد انگار یادشون میره میشه با گوشی هم چک کرد و شروع میکنن شیون کردن ولی مقاطع بالاتر اوکیه اما بازم بلاگ؟ نمیدونم چرا ولی خود من وقتی میبینم استادی بلاگ داره برام یه جوریه! با اینکه اگه همون استاد توی اینستا، تلگرام یا یوتیوب مطلب بذاره به نظرم اوکیه! شاید بخاطر بی نظم بودن وبلاگاییه که از جانب اساتید دیدم‌:)) شایدم منم دارم ارتباطم با بلاگو از دست میدم.

پاسخ:
اینا بیشتر ارشد به بالا هستند
آره راست میگید منم به لیسانسها درس میدادم زورشون میومد بیان تو وبلاگ
حالا نصف ککارای مهمشون تو نت برمیگرده به وب ولی جونشون در میاد یه لین رو کلیک کنن یا ایملشونو چک کنن
همه تلگرام برو گلو شدن:)
در کل من وب رو خیلی پایا و مانا میدونم البته نه مثل میهن بلاگ:)

سلام استاد روزتون مبارک.

پاسخ:
سلام سپاسگزارم..ممنون که یادتون بود

سلام

عیدتون مبارک باشه

چند خط کد جاوا اسکریپت هست که می‌تونه برای ورود به خود سایت رمز و نام کاربری تعریف کنه تا هر کسی نتونه ورود کنه.

از امکانات اختیاری جاوااسکریپت رو فعال کنه و بعد اون چند خط کد رو تو html وارد کنه حل میشه

بیان رو نمی‌دونم بپوکه یا نه ولی اگر قرار هست که یک محیط تعاملی باشه، وبلاگ‌های نسل دوم و سوم این محیط تعاملی رو نمی‌تونند تامین کنند شاید شبکه‌های اجتماعی (کانال یا گروه) بتونند بهتر عمل کنند.

 

پاسخ:
سلام
عید شما هم مبارک باشه
بله درسته منم نمیدونستم اول باید بریم فعالش کنیم
تعریف تون از وبلاگ نسل دوم و وسوم چیه؟ وبلاگ که تعاملی تره..امکان نظر و ...واتساپ فایل بالای 16 مگ رو اجازه نمیده! تلگرام یه فایل بذاری توش کلی باید بگردی دنبالش...وبلاگ منو داره..طبقه بندی موضوعی داره..پیوند روزانه، پیوند، ..گوش شیطون کر این بیان هفت ساله من ندیدم به فنا بره! البته امیدوارم بعد از این هم نره..هر وبلاگی که رفتم عکسام از بین رفت...سرور این وبلاگ قابل ستایشه..تازه بروزرسانی کردند سرورهاشونو.....من مشکلی از بیان ندیدم..تلگرام یه مدت فیلتر شد...ملت مهاجرت کردن واتساپ که بنظرم خیلی رو اعصابه!
در هر صورت ممنون از پیامتون

منظورم این بود که امکانات فراوان بیان به کار استاد و دانشجو نمیاد. مثلاً دنبال کردن و اینا

پیکوفایل مثل صندوق بیان برای بلاگ‌اسکای هست.

پاسخ:
اشکالی نداره..ولی اینقدر کار کردن با بیان راحته و منظم و دقیق طراحی شده که ارزش داره
بله میدونم ولی اون کجا که صندوق یا محل ذخیره فایلها داخل وبلاگ باشه و اون کجا که با یه url دیگه خارج وبلاگ باشه
یادمه تو بلاگفا عکسامو تو یکی از آپلود سنترها دانلود میکردم...اون آپلود سنتر به فنا رفت و من عکسهای ماشین اولمو برای همیشه از دست دادم:(

یا بلاگفا :) هنوز یادش میفتم دلم میگیره :( 

پاسخ:
یادش بخیر:)

شما که نظر تون خیلیی پایبند به بیانین چرا میپرسین بیان یا تلگرام اخه ؟ :)))

فیلتر شکن مسئله بزرگی نیس که

الان اکثرا دارن دیگه

توییت فیلتره

تل فیلتره

یوتیوب فیلتره

اصلا فیلتر شکن نداشته باشی کارا پیش نمیرن درست...

پاسخ:
میخواستم بدونم بهتر از بیان واقعا چی هست؟
شما درست میگن
الان همه فیلتر شکن دارن
ولی خب یه وقتایی سرعت نت پایینه
تو حرکت یا مشغول رانندگی هستی
یه سایت با سرور ایرانی و سرعت لود بالا بنظرم خیلی ارجحیت داره
من حتی شده سر کلاس ای بوک درسی رو دانلود کردم و اون مطلبی رو که میخواستم تو رفرنس اصلی دیدم و استفاده کردم
حالا همینو مقایسه کنید با تلگرام
اول نیت! بعد فیلتر شکن...حالا هی بگرد تا پیداش کنی
از لحاط دسترسی به مطالب هم بازهم بیان بنظرم بهتره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">