نوشته های احسان

بگذار و بگذر

نوشته های احسان

بگذار و بگذر

نوشته های احسان

*/ سعی کن آنقدر کامل باشی که بزرگترین تنبیه تو برای دیگران گرفتن خودت از آنها باشد. ( پائولو کوئیلو)
*/ آرامشی که اکنون دارم،مدیون انتظاری است که دیگر از کسی ندارم(سیلویا پلات)
*/ تا باد مخالف نباشد، بادبادک بالا نمی رود!
*/میخوای واسه هدفت تلاش کنی یا میخوای یه عمر حسرت بخوری؟؟!!
*/ بندبازها درست موقع سه قدم آخر می‌میرن. چون فکر می‌کنند دیگه رسیدن و اون سه قدم رو با غرور بر‌می‌دارن.
*/ یگانه صافکار دلهای تصادفی خداست...
*/بدی بزرگ شدن اینه که دیگه زخمامون با بوس کردن خوب نمیشه!
*/ ﻗﺪﺭﺕ ﮐﻠﻤﺎﺗﺖ ﺭﺍ ﺑﺎﻻ ﺑﺒﺮ ﻧﻪ ﺻﺪﺍﯾﺖ ﺭﺍ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺭﺷﺪ ﮔﻠﻬﺎ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﻧﻪ ﺭﻋﺪ ﻭ ﺑﺮﻕ !
*/برای قایق های بی حرکت، موج ها تصمیم می گیرند..
*/به ما گفتن یک‌بار بیشتر زندگی نمی‌کنی، ما هم پاشدیم، جمع کردیم و رفتیم که زندگی کنیم، نگو همین پاشدن، جمع کردن و رفتن خودِ زندگی بود!
*/انسان مدام باید مشغول کار باشد. سازندگی کند، وگرنه از درون پوک می شود. و بیکاری بدتر از تنهایی است. آدم بیکار در جمع هم تنهاست ...

محبوب ترین مطالب

گل چه فروشی به جای سیم؟

چهارشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۵:۳۳ ب.ظ

همونطور که دیروز در این پست به سمع و نظر شما رسید، دیروز  هدایای آنجل عزیز  رو تقدیم کردم خدمتشون...

هدایای من شامل سه پارت بود، یک پارت مهم از این سه پارت یه دسته گل بود که از دیروز فکر منو خیلی مشغول کرده!

قبل تر هم شنیده بودم که اگر از کسی متنفری بهش گل زرد هدیه بده!، ولی دیروز علیرغم اینکه این موضوع یادم بود ولی گفتم ترکیبی با رز قرمز اشکالی نداره ایشالا:)

دیروز گلفروش قیت گل ها رو که گفت وسوسه شدم یه زنبق هم بخرم..راستش خوشم اومد از رنگش و خیلی هم ارزون بود..حالا خوب یه شاخه کاکتوس نخریدم اضافه کنم:)

بنابراین یه زنبق هم به پکیج دسته گلمون اضافه شد، کلا پکیج  دسته گلی که برای آنجل عزیز خریدم تشکیل شد از :

1- یک شاخه گل مریم

2- یک شاخه رز قرمز

3- یک شاخه رز زرد

4- یک شاخه زنبق

دیروز به یکی گفتم اینا رو،  گفت نباید رز زرد و زنبق میگرفتی! گفتم پس چرا گلفروش اینا رو میاره؟ گفت خب هر گلی برای یه جا مناسبه، گفت حالا که گذشته و خوبه که تو رز قرمز هم خریدی..

از دیروز خیلی فکر مو مشغول کرده! آخه این چه کاری بود من چرا رز زرد و رنبق خریدم؟  این چرا کردم چرا دادم پیام؟!عسلن همه رو قرمز میخریدم خب، البته اونی که دیروز باهاش مشورت کردم گفت همش قرمز هم برای عشقولانه است و تو روز استاد راهنما این گل رو بردی بنابراین اشکال زیادی نداره!

خدائیش دیگه گیج شدم!...چرا اینا رو تو کتابای رشته ما ننوشته بودن؟ !!!! :) کارشناس گل نداریم اینجا؟ من چی باید می خریدم؟ آیا گل هایی که خریدم اشتباه بوده؟ اصلا 2 تا آفتابگردون بزرگ میخریدم یا یه گلدون شمعدونی یا سه شاخه خرزله چی؟:) خدائیش اینجا چرا اینقدر ساکته؟ چرا هیچی نمی گید شما؟:)

راستی  تا یادم نرفته اینم عکس گل عتیقه ایه که من خریدم!:) بعد سالها رفتم چشم بازار رو کور کردم:) بنظرم از این به بعد باید یه هفته ای یه دسته گل بخرم تا بیشتر تجربه کسب کنم..حالا برای کیش مهم نیست برای میش مهمه:)





نظرات  (۱۱)

گلهاتون قشنگ و خوشبو به نظر میرسن

ولی من باشم معمولا همه رو از یه طیف رنگی میگیرم یا نهایتا دوتا. مثلا رز سفید با گلهای ریز صورتی و یا برعکس

و ترجیح میدم تنوع گلها کمتر باشه

این سلیقه منه البته

پاسخ:
الان که دوباره نگاه میکنم می بینم که چه دسته گل ضایعی خریدم
البته شما لطف دارید و برای اینکه من ناراحت نشم اینطوری میگید
منم سعی میکنم دفعه های بهتر سلیقه بخرج بدم و نهایتا دو نوع بگیرم یکی رز زرد و یکی هم زنبق:)) 
۱۳ ارديبهشت ۰۳ ، ۰۲:۲۰ صـــالــحـــه ⠀

به نظر من انتخاب‌تون جالب بوده برای اون صحنه.

مشخصه کاملا ناخودآگاه این سه رنگ زرد و قرمز و آبی_بنفش رو انتخاب کردید. اینا رنگای اصلی هستند و اگر گل زنبق رو نمی‌خریدید، اتفاقا سرخ و زرد خیلی ترکیب سمی‌ای میشد. و اگر فقط رز سرخ بود، خیلی بی‌مزه و ناجور بود به همون دلیلی که خودتون می‌دونید.

تازه یه مریم هم زدید تنگش که ملایم تر بشه.

ولی ناخودآگاه بوده دیگه. 

آدم گل رو خیلی وقتا ناخودآگاه می‌خره. من خودم یه بار یه دسته گل برای استادم خریدم. چند دسته نرگس بود با سه تا رز صورتی. بعدا به خودم گفتم چرا اینا رو خریدم! خیلی به نظرم بی ربط بودند. ولی الان می‌بینم من سه تا دختر دارم و اسم شناسنامه‌ام هم نرگس هست. خیلی ناخودآگاه بوده...

پاسخ:
ممنون که دلداری دادید پس نشون میدهه چه گل خریدم من چه فاجعه ای بوده:) تازه بنظر خودم آگاهانه بود و به حساب خودم خیلی قشنگ بوده
شما خم شنیدید زنبق برای هدیه دادن خوب نیست یا رز زرد؟  اگر اینطوره و عرف هست یا مستند بمنم بگید دیگه از این اشتباها نکنم
ممنون
۱۳ ارديبهشت ۰۳ ، ۰۹:۲۷ صـــالــحـــه ⠀

خب منم اون موقع فکر می کردم دارم آگاهانه خرید می کنم.

 

اما چیزی در مورد زنبق نشنیدم و تازه الان که در اینترنت سرچ کردم دیدم نوشته نشانه خلوص قلبی هست.

رز زرد برای هدیه وقتی خوب نیست که همه ی دسته گل از رز زرد باشه که نشانه کامل باشه.

الان دسته گل شما مثل یه دایره است که روش رنگ های اصلی رو گذاشتند. حالا اگر دایره رو با سرعت بچرخونید رنگ ها همدیگه رو خنثی می کنند و رنگ به دست اومده سفید میشه.

فارغ از زیبایی دسته گل، اصلا نگران نمادهاش نباشید :)

پاسخ:
از پاسخ منطقی تون ممنونم
دلگرم شدم، منم شنیدم چون فقط رز زرد نبوده اشکالی نداره
ولی زنبق رو نمیدونستم نشونه خلوص قلبی هست
ممنون که منو از نگرانی درآوردید
آخه میدونید که آنجل فرد مهمی تو زندگی منه:) 

سلام آقای دکتر روزتون مبارک

بنظرم این دسته گل برای استاد مناسب نیست مخصوصا اگه استاد مرد باشه

شما میتونستید یه گلدون بخرید مثل شمعدونی یا از این گلهایی که توی باکس هستن سرچ کنید بالا میاد اونا کمی رسمی تر هست

هدایای دیگه چی بودن:) میخوام ایده بگیرم.. 

منم میخوام برای استادم بخرم ولی نمیدونم چی بخرم 

البته استادم خانم هستن

پاسخ:
سلام خیلی ممنون از لطف شما
ای بالا، تازه خانم صالحه گفتند چون چند رنگه اشکالی نداره داشت خیالم راحت میشد!
گلدون راستش هم سختم بود بردنش هم نمیدونستم جالب باشه یا نه اون گلهای تو باکس هم قیمتش بالا بود یکم
البته استاد من کجا استاد شما کجا:)
من یه آنجل میگم یه آنجل می شنوید:)
ولی چون مخاطب خوبی هستید و همیشه وبلاگمو میخونید و لطف دارید باشه بهتون میگم چی خریدم فقط بین خودمون 500 هزار نفر بمونه:) 

گلدون هم ساده ست و هم نگهداریش سخت نیست و هم موندگاریش زیاده:)

به قول یکی از دوستام استاد منم ملکه هستن:)))

آره واقعا خیلی گرونه اون باکس ها..

مرسی که گفتین چی خریدین:)))) 

 

پاسخ:
راست میگیدها، گلدون هم گزینه مناسبیه
استاد ملکه هم قابل تامله، گمونم درجاتشون از آنجل بالاتر باشه:)
اومدم تو پیام خصوصی برای وبلاگتون بگم چی خریدم دیدم وبلاگ ندارید!  خب من چه جور بگم؟ 

الان کامنت دوستان دیدم یادم اومد به خودتون تبریک نگفتم

روزتون مبارک

 

ترکیب گل هم خوبه ولی به قول دوستمون دفعات بعد سعی کنید نهایت دورنگ گل انتخاب کنید با رنگ های خنثی تکمیلش کنید

پاسخ:
خیلی ممنون از لطفتون
یادمه شماهم تدریس می کنید یا می‌کردید روز شماهم مبارک باشه 
ممنون از راهنمایی تون،
دفعه بعد سعی می کنم یه درخت بگیرم که هم چند رنگ نباشه هم یه مدل باشه، البته امیدوارم تو آسانسور دانشگاهمون جا بشه:) 

درجات خودش بالا نیست اما همسرشون درجات بالا دارن:))))

ممنونم من وبلاگ ندارم...

دیروز براش کتاب گرفتم و بوک مارک و یه جعبه شکلات کوچیک:)) 

پاسخ:
خدا درجاتشو بالاتر ببره:)
خب بسازید..
چه خوب..چه کتابی؟ نویسنده اش کی بود؟ چند صفحه داشت؟ انتشاراتش کجا بود؟:)

بله دیدم ممنونم:)) 

یه کتاب رمان خارجی خریدم چون خیلی علاقه داره و کتاب روانشناسی هم دوست داره ولی نمیدونستم چی بگیرم.. 

کتاب داستان دو شهر از چارلز دیکنز:))

حالا استرس گرفتم نکنه خوشش نیاد یا خونده باشه:((

پاسخ:
خواهش میکنم
چه خوب..امیدوارم که اصلا نخونده باشن
با نگاه مثبت نگاه کنید و اصلا نگران نباشید فوقش 35 بار این کتاب رو خونده باشن بازم چیزی از ارزشهای کتاب شما کم نمیشه:)

سلام هدیه رو به استادم دادم خداروشکر نخونده بود:)))

خیلی خوشحال شد و گفت عزیزم چرا زحمت کشیدی خودت برای من بهترین هدیه هستی::)))

 

پاسخ:
خدا رو شکر
من همش نگران بودم یوخ استادتون اون کتابو نخونده باشه، خدا رو شکر:)
گمونم هدیه شما خیلی بهتر از هدیه من بوده، من که پشیمون شدم از هدایایی که خریدم

حالا نگران نبودین ولی خو ممنونم از ابراز نگرانی تون:))

اتفاقا هدایای شما هم خیلی خوب بود من دیدم دوستام مثل شما خریده بودن:) 

پاسخ:
خواهش میکنم چرا یکم نگران رو که بودم:)
واقعا؟ یعنی دقیقا عین من؟
پس نشون میده من برای انجل کم گذاشتم:(

مرسی:) 

همشو یه نفر نخرید ولی خب چند نفری خریدن و هدیه دادن:) 

پاسخ:
خواهش میکنم:)
ممنون از اطلاعات خوبتون...ولی مطمئنم هیشکی زنبق نخریده:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">