نوشته های احسان

بگذار و بگذر

نوشته های احسان

بگذار و بگذر

نوشته های احسان

*/ سعی کن آنقدر کامل باشی که بزرگترین تنبیه تو برای دیگران گرفتن خودت از آنها باشد. ( پائولو کوئیلو)
*/ آرامشی که اکنون دارم،مدیون انتظاری است که دیگر از کسی ندارم(سیلویا پلات)
*/ تا باد مخالف نباشد، بادبادک بالا نمی رود!
*/میخوای واسه هدفت تلاش کنی یا میخوای یه عمر حسرت بخوری؟؟!!
*/ بندبازها درست موقع سه قدم آخر می‌میرن. چون فکر می‌کنند دیگه رسیدن و اون سه قدم رو با غرور بر‌می‌دارن.
*/ یگانه صافکار دلهای تصادفی خداست...
*/بدی بزرگ شدن اینه که دیگه زخمامون با بوس کردن خوب نمیشه!
*/ ﻗﺪﺭﺕ ﮐﻠﻤﺎﺗﺖ ﺭﺍ ﺑﺎﻻ ﺑﺒﺮ ﻧﻪ ﺻﺪﺍﯾﺖ ﺭﺍ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺭﺷﺪ ﮔﻠﻬﺎ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﻧﻪ ﺭﻋﺪ ﻭ ﺑﺮﻕ !
*/برای قایق های بی حرکت، موج ها تصمیم می گیرند..
*/به ما گفتن یک‌بار بیشتر زندگی نمی‌کنی، ما هم پاشدیم، جمع کردیم و رفتیم که زندگی کنیم، نگو همین پاشدن، جمع کردن و رفتن خودِ زندگی بود!
*/انسان مدام باید مشغول کار باشد. سازندگی کند، وگرنه از درون پوک می شود. و بیکاری بدتر از تنهایی است. آدم بیکار در جمع هم تنهاست ...

محبوب ترین مطالب

اختیار دارید..

پنجشنبه, ۱۷ آذر ۱۴۰۱، ۰۹:۱۶ ب.ظ

در مواردی که طرف مقابلتون شکسته نفسی میفرمایند و یا در حالت شرمندگی یا خواهش یا عذرخواهی بنا بر شرایط، قرار دارند، استفاده از اصطلاح "اختیار دارید" میتونه راهگشا باشه..دیدم که میگم...

موافقین ۱۳ مخالفین ۰ ۰۱/۰۹/۱۷

نظرات  (۶)

۱۷ آذر ۰۱ ، ۲۲:۲۰ آشنای غریب

اختیار دارید 

پاسخ:
استدعا میکنم
۱۷ آذر ۰۱ ، ۲۲:۴۳ آشنای غریب

قبول نیست، استدعا می‌کنم رو یادمون نداده بودین. :D

پاسخ:
این فوت کوزه گری بود..بنا باشه همه رو با هم یادتون بدم که دیگه فرق بین من و شما چیه:)

برای من که وسط گفتگو تو گروه وقتی خسته میشم می گم " دیگه دارید مصدع اوقات شریفم میشید" استفاده از اصطلاح " اختیار دارید" یه کم ثقیله(:

پاسخ:
خب شما میتونید به جای اصطلاح صقیل "اختیار دارید"، از اصطلاح " اختیار ندارید" استفاده کنید:)

از این به بعد هرجا واژه برای تعارف کم آوردم میگم اختیار دارید:))))

یه معضل بوده برام همیشه این تعارفات... دفعات زیادی بوده که اصلا نمی‌دونستم باید چی بگم:/... 

مثلا وقتی با یه نفر رسمی داری صحبت می‌کنی با تلفن بعد میگه امری نیست؟ یا دیگه با من کاری ندارید؟ نمی‌دونم چی بگم😶 میگم نه ممنون خدافظ😅

تشکرات فراوان برای آموزش های بیشتر تعارفات:))

 

پاسخ:
کلا ما ایرانی ها خیلی اهل تعارف هستیم
ولی خارجیها اینطور نیستند
جواب "امری نیست": "عرضی نیست" هست...
جواب " دیگه با من کاری ندارید؟" ، " خواهش میکنم، ممنون از لطف/محبت تون"
جواب "فرمودید"، "عرض کردم"
این آخری یکم کلاس داره خودم یه مدت حواسم به این آخری خیلی بود که بگم
خواهش میکنم

از تعارف خوشم نمیاد پس خارجی محسوب میشم:)))

آموزش بسیار کاربردی و مفید بود، خیلی تشکر. 

بعضی عبارات نمیتونم به کار ببرم چون از خیلی رسمی بودنش خندم میگیره:/

پاسخ:
احتمالا:)
خواهش میکنم

خب باید موقعیتش پیش بیاد..

به دفعه سر یه کلاس یکی از بچه ها بین عرض کردم و فرمودین قاطی کرده بود و هی میگفت فرمودم و عرض کردین و فرمودین و....استادم فرمودن، نه عرض کردین نه فرمودم، گفتین، گفتم والسلام... :)

پاسخ:
چه خوب و پاکیزه مشکل رو حل کردن...این تعارفات بیچاره کرده ما ایرانی ها رو:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">