نوشته های احسان

بگذار و بگذر

نوشته های احسان

بگذار و بگذر

نوشته های احسان

*/ سعی کن آنقدر کامل باشی که بزرگترین تنبیه تو برای دیگران گرفتن خودت از آنها باشد. ( پائولو کوئیلو)
*/ آرامشی که اکنون دارم،مدیون انتظاری است که دیگر از کسی ندارم(سیلویا پلات)
*/ تا باد مخالف نباشد، بادبادک بالا نمی رود!
*/میخوای واسه هدفت تلاش کنی یا میخوای یه عمر حسرت بخوری؟؟!!
*/ بندبازها درست موقع سه قدم آخر می‌میرن. چون فکر می‌کنند دیگه رسیدن و اون سه قدم رو با غرور بر‌می‌دارن.
*/ یگانه صافکار دلهای تصادفی خداست...
*/بدی بزرگ شدن اینه که دیگه زخمامون با بوس کردن خوب نمیشه!
*/ ﻗﺪﺭﺕ ﮐﻠﻤﺎﺗﺖ ﺭﺍ ﺑﺎﻻ ﺑﺒﺮ ﻧﻪ ﺻﺪﺍﯾﺖ ﺭﺍ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺭﺷﺪ ﮔﻠﻬﺎ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﻧﻪ ﺭﻋﺪ ﻭ ﺑﺮﻕ !
*/برای قایق های بی حرکت، موج ها تصمیم می گیرند..
*/به ما گفتن یک‌بار بیشتر زندگی نمی‌کنی، ما هم پاشدیم، جمع کردیم و رفتیم که زندگی کنیم، نگو همین پاشدن، جمع کردن و رفتن خودِ زندگی بود!
*/انسان مدام باید مشغول کار باشد. سازندگی کند، وگرنه از درون پوک می شود. و بیکاری بدتر از تنهایی است. آدم بیکار در جمع هم تنهاست ...

محبوب ترین مطالب

اُستاد!

پنجشنبه, ۲۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۶ ق.ظ

این عکس رو اول همه با هم ببینیم:


واقعا ممنون میشم اگر کسی بتونه نزدیکتر مفهوم و معنی رو با این واژه به من یادآوری کنه..

واقعا استاد چی؟ استاد پیچوندن؟ استاد لایی کشیدن؟ استاد داف سواری؟ استاد خدمت به خلق، استاد خلق پول؟ واثعا استاد چی؟

و بعد واژه ها و اصطلاحاتی که نسل نو اندیش و دهه های بنزین 100 تومن تا 3000 تومنی خلق کردن و گوی رقابت را از دکتر آهنگر دادگر( دکتر حدادعادل) در واژه گزینی ربوده اند....واقعا چرا نسل ما یا مشخص تر بگم خود من این واژه ها رو نمیتونیم هضم کنیم؟ این اشارات، اصطلاحات و ظرائف ادبی و غیر ادبی واقعا برای من غیر قابل هضم و در مواردی چندش آور است، برای شما را نمیدانم! واژه هایی پر طمطراق و آکنده از معانی ای چون:


-ترکوندن

-خفن

-اسکُل کردن(اسکُلی؟) اَه که چقدر من بدم میاد از این واژه!

-ایستگاه کردن، ایستگاه گرفتن

-پیچوندن

-رِل زدن

-جون بابا 

-بیبی

-گیر دادن

-مخ زدن

-سوسماز

-حلال اولسون( البته این معنا داره)

-پلنگ، داف

-در حد لالیگا

-استاد

-سلطان

-عجیجم:)


-

و....

البته برخی از این واژه ها مختص کلیپ های اینستایی است...این ها همه نشون میده که فرهنگستانهای مستقل و متعددی غیر از فرهنگستان دکتر حدادعادل با پرفورمنس خیلی بالا به صورت موازی در حال واژه گزینی هستند...

و در پایان لازم خطاب به این نسل نواندیش ناامید و افسرده که بنزین 80 تومانی را یادشان نمی آید، خاطرنشان میکنم:

"واژه هایتان تاثیرگذار بود، درسته که ایستگامونو گرفتید و اسکُلمون کردید، درسته که دوره ما گذشته، ولی واژه تون خیلی چیپ یا بقول یه کلیپ، چیپس هست! با واژه هاتون حال نمیکنیم:) "

(ستاد پایش و پویش ناهماهنگی و تعارض ادبی نسلها)



موافقین ۱۲ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۲۹

نظرات  (۱۶)

ولی استاد و سلطان و ستون  اینا که قدیمیه /:

پاسخ:
پس جدیداش کدومه؟ بگید ما هم یاد بگیریم:)

هموناس که نوشتین...غیر اینا...

پاسخ:
باز اگر واژه جدیدی بود بگید

دو تاش که ترکی بودن اصلا نشنیده بودم و الان یاد گرفتم:))

برای ما هم غیر قابل هضم هستن:|

پاسخ:
ما هم بلد نبودیم لاجرم یاد گرفتیم:)
واقعا خیلی خزه....اینو یادم رفته بود بنویسم..خز هم از جمله این موارد بود که ظاهرا اکسپایر شده

این که من کتابای این نسل رو به سختی می‌فهمم و کلی طول کشید ارتباط بگیرم به کنار

اصطلاحات عجیب و غریب هم به کنار

من هنوز با نحوه چت کردنشون کنار نیومدم اصلا انگار املای کلماتو رعایت کنن گناه کردن و باید به اشد مجازات برسن که انقد مصرانه املای کلمات رو اشتباه می‌نویسن یعنی به کرات دیدم بلد بودن درست یک کلمه چیه باز یه جور دیگه نوشتنش

پاسخ:
مگر این نسل وقت میکنن کتاب بنویسن؟ یعنی کتاب هم دارن؟!!

من که از چتاشون چیزی سر در نمیارم:)

کتاب که منظور کتاب درسیای این نسله :)) 

کانال تلگرامی نوشته‌های چندتاشونم دارم واقعا حس میکنم به فارسی سخت صحبت میکنن

پاسخ:
آهااان از اون لحاظ:)
اینا آخرش زبان فارسی رو نابود میکنن..من میدونم!
۲۹ مهر ۰۰ ، ۱۸:۱۴ مهدی ­­­­

پیرمرد شدی احسان

پاسخ:
چطور؟ چون نمیتونم هضم کنم این خزعبلات رو؟

بله

یه مدت قرار بود به بچه‌های دبیرستانی یه سری از مهارت‌های آزمایشگاهی زیست شناسی رو یاد بگیرم بعد برای اینکه ببینم اینا به اندامکا چی میگن کتاباشون رو نگاه کردم مغزم سوت کشید

کافنده تن😂 اولین چیزی بود که دیدم و میخواستم خودمو تو اسید حل کنم😂

خدا به نسل‌های بعدی رحم کنه

پاسخ:
واقعا
اصلا طرز تفکراتشون هم کاملا متفاوته با ما
کافنده تن:) یعنی چی حالا؟
۲۹ مهر ۰۰ ، ۲۰:۴۴ دچارِ فیش‌نگار

:)) پرفرمنس

پاسخ:
پس چی؟ 

با اعتراف به اینکه خودم چندتا ازینایی که گفتید رو به کار می‌برم ولی چندتای دیگشون واقعا چندشن..به واژه‌هاتون کلمه‌ی کراش رو هم اضافه میکنم😂

پاسخ:
دیگه یواش یواش خودتون دارید خودتونو لو میدید:) آخ راست گفتید کراش یادم رفته بود

آهان راستی، واژه‌های مربوط به تعجب زیاد مثل پشم ریزون، پشمام، برگام، پرام و پرچام رو یادم رفت.

اوه مای گاد و وات د فاز هم هستن

پاسخ:
بله درسته اینا هم هستن
ممنون بابت یادآوری
۳۰ مهر ۰۰ ، ۱۴:۳۵ مهدی ­­­­

عین این پیرمردایی که به بچه ها گیر میدن :))

پاسخ:
نه اونا بچه ن، نه ما پیرمرد:)..دیگه نظرمونو باید بگیم دیگه..نباید بگیم؟:)
۳۰ مهر ۰۰ ، ۱۶:۳۰ بهارنارنج :)

منم ازین مدل حرف زدن خوشم نمیاد یکی هم حاجی گفتن پسرا به همه:|

پاسخ:
بله درسته....به همه چی میگن حاجی..حتی به دافشون هم میگن..حتی به گربه های خیابون:)

خیلیم فرق داره

همون لیزوزوم خودمونه🤣

پاسخ:
ما که از اینا سر در نمیاریم:)
۳۰ مهر ۰۰ ، ۱۷:۵۳ دچارِ فیش‌نگار

منظورم این نبود که غلط گفتی

پاسخ:
دیگه منظورت برام مهم نیس
۳۰ مهر ۰۰ ، ۱۸:۵۳ مهدی ­­­­

حق داری!

پاسخ:
ممنونم....اینستا قلمرو بی حد و مرز و حکومت این ادبیاته

سوسماز یعنی چی؟

پاسخ:

منم خیلی دقیق نمیدونم تو گوگل اینا رو نوشته:


"به تازگی در میان کاربران شبکه های اجتماعی واژه و اصطلاحی رواج یافته به نام سوسماز این اصطلاح که خیلی هم رواج پیدا کرده است منشا آن آهنگ سوسماز از خواننده ترکی به نام ملیسا کایا می باشد .

همانطور از عنوان آهنگ نیز مشخص می باشد داخل این کلمه از جمله سوسماز کالبیمین یاراسی استفاده شده سوسماز در زبان ترکی به معنای آروم نشدن می باشد و معنی سوسماز کالبیمین یاراسی یعنی صدای زخم قلب من آروم نمی شود یا به منظوری صدای قلب من آروم نمی شود . پس با این حساب معنی کلمه سوسماز یعنی آرام شدن می باشد  ."

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">