نوشته های احسان

بگذار و بگذر

نوشته های احسان

بگذار و بگذر

نوشته های احسان

*/ سعی کن آنقدر کامل باشی که بزرگترین تنبیه تو برای دیگران گرفتن خودت از آنها باشد. ( پائولو کوئیلو)
*/ آرامشی که اکنون دارم،مدیون انتظاری است که دیگر از کسی ندارم(سیلویا پلات)
*/ تا باد مخالف نباشد، بادبادک بالا نمی رود!
*/میخوای واسه هدفت تلاش کنی یا میخوای یه عمر حسرت بخوری؟؟!!
*/ بندبازها درست موقع سه قدم آخر می‌میرن. چون فکر می‌کنند دیگه رسیدن و اون سه قدم رو با غرور بر‌می‌دارن.
*/ یگانه صافکار دلهای تصادفی خداست...
*/بدی بزرگ شدن اینه که دیگه زخمامون با بوس کردن خوب نمیشه!
*/ ﻗﺪﺭﺕ ﮐﻠﻤﺎﺗﺖ ﺭﺍ ﺑﺎﻻ ﺑﺒﺮ ﻧﻪ ﺻﺪﺍﯾﺖ ﺭﺍ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺭﺷﺪ ﮔﻠﻬﺎ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﻧﻪ ﺭﻋﺪ ﻭ ﺑﺮﻕ !
*/برای قایق های بی حرکت، موج ها تصمیم می گیرند..
*/به ما گفتن یک‌بار بیشتر زندگی نمی‌کنی، ما هم پاشدیم، جمع کردیم و رفتیم که زندگی کنیم، نگو همین پاشدن، جمع کردن و رفتن خودِ زندگی بود!
*/انسان مدام باید مشغول کار باشد. سازندگی کند، وگرنه از درون پوک می شود. و بیکاری بدتر از تنهایی است. آدم بیکار در جمع هم تنهاست ...

محبوب ترین مطالب

دلارا رو رد کن بیاد!!!

دوشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۴ ب.ظ


چه عجب! 

برای یک شب هم شده کانال دلار، نزولی شد!

 البته از دانشمندان چیره دست و فرصت طلبِ بانک مرکزی، که حدودا هفت هشت ماهی می‌شود در حال تفکر عمیق بودند و با یک تغییر تاکتیکی در مدیریت تا الان تقریبا ره به جایی نبرده بودند! این حرکت  هر چند عجیب بود ولی به فال نیک گرفته می شود...

احتمالش کم نیست که دوباره  سوتی بدهند و  این کانال نزولی دلار، بسانِ مارِ افعی مارو پله، پله های نردبان را دو تا دو تا  بالا برود! اصلا ننگ بر سق سیاه! ماکه بخیل نیستیم! از منی که تهِ هر هشت جیبِ لباسهایم(دو تا جیب شلوار/ پنج تا جیب کت و یکی جیب پیراهنم )شپشکانی آفتاب بالانس و مهتاب بالانس میزنند، اصلا دلار بشود هزار تومان! من که اندوخته دلار ندارم، دارایی من :فسفرهای مغزم است و سلامتی ام و البته اسب سفیدم والبته منزل مسکونیم و البته مِلکِ الهیه و البته مِلکِ نیاوران و البته وبلای شمال و...(اینا رو خالی بستم بخدا..خواستم ذهنتون منحرف بشه) است...

یادش بخدا ماه فروردین امسال  داشتم دولت ها را بر مبنای دلار محاسبه میکردم..چه خیال خوشی.....کجا؟ دقیقا همین جا

دیری نپایید که اسب سرکش دلار رَم کرد..ولی امشب شنیدستم که شهبازی کهنسال، دلار را 12 هزارتومن هم میفروشد و دلال ها نمیخرند! پیرمردی که خانه اش را به دلار چینج کرده و الان دو دستی بر سر میکوبد!  پولها ی دلار آورده و پولهای دلار برده!

فاصله طبقاتی مردمان کشورم  لگاریتمی شده و دیگر با مقیاس خطی جوابگو نیست... خیلی ها خوشبخت گشته اند و خیلی ها بدبخت! خدایا خودت مالباختگان بی تقصیر را نجات ده..

همکاران من تک و توک بورس باز شده اند! یادش بخیر! دخترک دانشجویی بود که کارگزار بورس بود..دانشجوی خودم بود...مرا تشویق میکرد به بورس بازی..بدو گفتم در قلب من نهایتا دو باتری لیتیوم بکار رفته (جهت مزاح گفته بودم)که تاب شنیدن بالاکشیدن و پائین کشیدن سهام کارخانه تشتک سازی دارقوز آباد سفلی را ندارد! بذار با همین شپش های ته جیبم و ایضا وبلای نداشته شمالم بسوزم و بسازم دخترجان! من همینطوری سالی 10 میلیارتومن هزینه ضرر میدهم برای سرمایه نداشته ام! تو سلامتی ام را از من نستان!

چند سکه طلا هم داشتم....یکی از اطرافیانم زائید!، آن یکی به خانه جدید رفت و یکی همسر اختیار کرد، همه سکه ها را چشم روشنی بخشیدم و من ماندم و یک عابر بانک خسته! پشت درهای نسبتا بسته!

جوانم..سالمم....خدا را هنوز احساس میکنم در دریچه های قلبم...و نسیم صبح شادابم میکند...

خدایا خودت میدانی تویوتای اف جی کروزر چه کلاسی دارد..ولی با همین اسب سفیدم میسازم و در سودای بانوی ژرمنی میسوزم  که با این سرمایه من، اشتوتگارت که هیچ، من را تا کابل و هرات هم نمیبرند!

لاجرم شکر نعمتهایت میکنم...داشته هایم را قدر میدانم و تلاش میکنم از لحظه لحظه عمرم بهترین استفاده را کنم....

 

بارالها….

از کوی تو بیرون نشود

 پای خیالم 

نکند فرق به حالم ....

چه برانی،

چه بخوانی….

 چه به اوجم برسانی 

چه به خاکم بکشانی….

 نه من آنم که برنجم

نه تو آنی که برانی....

نه من آنم که ز فیض نگهت چشم بپوشم

نه تو آنی که گدا را ننوازی به نگاهی

در اگر باز نگردد….

نروم باز به جایی

پشت دیوار نشینم چو گدا بر سر راهی

کس به غیر از تو نخواهم

چه بخواهی چه نخواهی

باز کن در که جز این خانه مرا نیست پناهی

خواجه عبدالله انصاری


موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۰۹

نظرات  (۱۱)

۰۹ مهر ۹۷ ، ۲۲:۵۵ آسـوکـآ آآ
آقا مگه چهاردرصدی ها هم تغییرات رو حس میکنن؟
پاسخ:
الان چهاردرصدها هم به نود و شش درصدی ها پیوستن و جملگی شدیم صددردصدی:)))
۰۹ مهر ۹۷ ، ۲۳:۲۴ بهارنارنج :)
حالا کاری ندارم!یا این اسب دلار خره ما اشتباه،زدیم کلا!یا سواراش خرن خیلی !
پاسخ:
هر چی هست که هشتاد میلیون آدمو گذاشته سرکار
۰۹ مهر ۹۷ ، ۲۳:۵۲ سوته دلان
عوضش دولت با بالا بردن دلار خوب سودی کرد و بدهی هارو پرداخت...
و یه عده تو همین چند ماه چه ضررهایی کردن از جانی و مالی گرفته تا آبرو...
بگذریم...

همون چند خط آخرتون برای همه‌مون کافیه که سلامتیم چه جانی چه روحی روانی...
خدا کنه دین و ایمانمون هم سلامت بمونه و خدا آنی و کمتر از آنی مارو به خودمون وا نذاره...

پاسخ:
لبته بعید میدونم تونسته باشه از این فرصت خوب استفاده کرده باشه و بدی هاشو پرداخت کرده باشه
خیلی ها متضرر شدن و خیلی فشار اومد رو مردم

واقعا سلامتی نعمتیه
واقعا همینطوره..خداکنه..موفق باشید
میبینی 
میبینی چقد ضرر کردم 
دلارم کجایی
(الکی مثلا جزو ۴ درصدیام شایدم ۱ درصدی)
حس میکنم دوباره میکشه بالا این ناکس. نمیذارن که پایین بمونه. نباید ضرر کنن خب.
پاسخ:
شما اخلالگرهای بازار ارز و سکه یه روز سود می کنید...یه روزم باید ضرر کنید دیگه:)
کامنتتون که 4 درصدیه حداقل!
ایشالا که بخوره تو سرش همینطور بره پایین
اون 4 درصدی ها کلا همیشه 4 درصدی میمونن
چون 96 درصد سرمایه شون اونوره و فقط محض سرگرمی با 4 درصد سرمایه شون که میشه 96 درصد سرمایه ما بازی میکنن
پاسخ:
بله متاسفانه همینطوره
ما 96 درصدی ها سرمایه ای نداریم در مقابل اونا
۱۰ مهر ۹۷ ، ۰۹:۰۴ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
خداروشکر!
پاسخ:
واقعا خدا رو شکر!
این موشک های سپاه بود که زد پس گردن دلار و گفت به کجا چنین شتابان؟! یه چندتا دیگه از اینا از خودشون در کنن فک کنم دلار بشه 500 تومن علی برکت ا... :))
پاسخ:
البته همه دلیلش این نبوده..دلایلی زیادی داشته ظاهرا
خدا کنه اینقدری بیاد پائین من یه تبلت و لب تاب  و موبایل نو بخرم..به تویوتام هم فکر کنم
۱۰ مهر ۹۷ ، ۱۰:۱۷ اینتِرنال‌ْ آدِر
آنگاه که ما به این بی خردان بارها گفتیم آقاجان دلار های ریسک است، دلار وسیله ی سرمایه گذاری نیست، دلار فلان است نمیفهمیدند. حالا باید اسیر نوسانات شوند.
پاسخ:
عده ای سودشونو بردن از جمله دولت فخیمه....یه عده بینوا هم متضرر شدن که تقصیر خودشونه...ما هم که نه خانی رفت و نه خانی اومد! فقط ای کاش قیمت برمی گشت به حداقل یکسال قبل که دیگه محاله
۱۰ مهر ۹۷ ، ۱۰:۳۰ اینتِرنال‌ْ آدِر
دولت که سودی نمیبره. از نظر سیاسی که صرفا ضرر میکنه با بالا رفتن کنترل نشده ی ارزش دلار. از نظر اقتصادی هم اگر کنترل شده بود، میگفتیم بله دولت داره سودشو میبره و میخواد صادراتش رو بالاتر ببره و ذخایرش رو تامین کنه؛ اما، به واقع اینطور نبوده و کنترل نشده ست. 
سود رو دزدهای رانت دار میبرن در این مواقع.
پاسخ:
راستش بعضی از کارشناسا یا کارنشناسا میگم سودش تو جیب دولت هم میره، بر شما پوشیده نماند که خودمم فرصت و مجال کافی برای اینکه این قصیه رو برم از نزدیک لمس کنم و جیب دولت رو چک کنم ندارم! هر چند به نظرم معمولا دولت هامون عرضه چنین کاری رو هم نداره...فکر کنم تا حدودی حق باشما باشه..دزدهای ایرانی بیشتر مواقع برنده ان به ظاهر البته...هر چند هیچ وقت نمیشه تو نمودار ون مجموعه ها، مجموعه دولت و مجموعه دزدها رو از هم مستقل در نظر گرفت...همیشه اشتراکاتی وجود داشته حالا یا کم یا زیاد! 
۱۰ مهر ۹۷ ، ۱۴:۳۰ جناب منزوی
الان نوبته روغنه، می خواد ناز کنه :)
پاسخ:
روغن ماشین یا روغن خوراکی؟
۱۰ مهر ۹۷ ، ۱۵:۰۰ جناب منزوی
خوراکی :)
پاسخ:
:)))))))))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">