نوشته های احسان

بگذار و بگذر

نوشته های احسان

بگذار و بگذر

نوشته های احسان

*/ سعی کن آنقدر کامل باشی که بزرگترین تنبیه تو برای دیگران گرفتن خودت از آنها باشد. ( پائولو کوئیلو)
*/ آرامشی که اکنون دارم،مدیون انتظاری است که دیگر از کسی ندارم(سیلویا پلات)
*/ تا باد مخالف نباشد، بادبادک بالا نمی رود!
*/میخوای واسه هدفت تلاش کنی یا میخوای یه عمر حسرت بخوری؟؟!!
*/ بندبازها درست موقع سه قدم آخر می‌میرن. چون فکر می‌کنند دیگه رسیدن و اون سه قدم رو با غرور بر‌می‌دارن.
*/ یگانه صافکار دلهای تصادفی خداست...
*/بدی بزرگ شدن اینه که دیگه زخمامون با بوس کردن خوب نمیشه!
*/ ﻗﺪﺭﺕ ﮐﻠﻤﺎﺗﺖ ﺭﺍ ﺑﺎﻻ ﺑﺒﺮ ﻧﻪ ﺻﺪﺍﯾﺖ ﺭﺍ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺭﺷﺪ ﮔﻠﻬﺎ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﻧﻪ ﺭﻋﺪ ﻭ ﺑﺮﻕ !
*/برای قایق های بی حرکت، موج ها تصمیم می گیرند..
*/به ما گفتن یک‌بار بیشتر زندگی نمی‌کنی، ما هم پاشدیم، جمع کردیم و رفتیم که زندگی کنیم، نگو همین پاشدن، جمع کردن و رفتن خودِ زندگی بود!
*/انسان مدام باید مشغول کار باشد. سازندگی کند، وگرنه از درون پوک می شود. و بیکاری بدتر از تنهایی است. آدم بیکار در جمع هم تنهاست ...

محبوب ترین مطالب

شطرنجِِ زندگی

سه شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۰۷:۲۲ ق.ظ

در بازیِ شطرنجِ زندگی، کیش و مات ها کم نیست!

باید حواست باشد کمترین تلفات را بدهی و تا میتوانی کیش بدهی و کیش نشوی!

مات که شدی انتهای خط است!..میروی قاطیِ بازنده ها و حق دارند که قیافه ات را شطرنجی کنند!

وای که چقدر وزیر مهم است! وزیرِ ماست، بلایِ جانِ شطرنج باز است!

مثل کامیونی است که در جاده پر پیچ و خم چالوس، جلوی شما افتاده و نمیگذارد حرکت کنی!

رُخ یا قلعه هایت هم باید پاکدست باشند تا افقی وار یا عمودی وار، کژی ها را درو کنند که اگر نکنند، واویلاست!

وزیرت برنامه نداشته باشد یا کار نکند کلاهت پس معرکه است!...

بعضی ها برای آنکه وزیرشان ابتدای کار نخورد، آن را پتوپیچ می‌کنند که  بقول خودشان هوتوتو نشود و بار سنگین مسئولیتش را به گردن فیل و اسب و سرباز بدبخت نیندازد...

راستی دلم برای سرباز می‌سوزد....این بیچاره فقط باید جلو برود و عقب رفتن در کارش نیست آنها هم یک خانه یک خانه..بجز حرکت اول که دو خانه است...حتما حقوق اش هم کم است مادر مُرده!

اسب ها موجودات مرموزی هستند..من که هنوز از رمز و راز اسب ها سر در نیاوردم! راستی نکند اسب ما با مادیانِ اسب حریف روی هم بریزند و وزیر بیچاره ما را سر کار بذارن و به شاه خیانت کنند!

اسب اگر اسب باشد به کمک وزیر با دو سه حرکت حریف را کیش و مات می کند!!! یک همچین  قدرتی دارد اسب!

فیل ها را همیشه با زیوآلات و اشرفی های به گردن آویخته تجسم می کنم...مثل ثروتمندان و بازاری‌های یک مملکت، با حرکات ضربدری شان می‌ توانند از فواصل دور کیشهای اقتصادی مهلکی به حریف بدهند! البته اگر بدهند!

وای به روزی که فیل های حریف چه سفید چه سیاه دائم به تو کیش بدهند!!!اعصابت بهم میریزد، مهره هایت فقط باید نقشه مهره های حریف را خنثی کنند و از آن بدتر که تو نقشه ای نداشته باشی!! نمیگویم دست از زدن مهره های سرباز حریف بردار، ولی فکری هم برای فیل و اسب و وزیر حریف کن! لااقل یکی دو تاهم تو کیش بده به آن شاه لعنتیِ حریف! 

من از فیلهای حریف خیلی بدم میاید! همینطور از اسب هایش! اصلا به من باشد، وزیر به وزیر میکنم، اسب به اسب میکنم و فیل به فیل! بگذار شاهِ من باشد و چند سرباز! همینطور شاهِ حریف باشد و چند سربازِ حریف!

بخدا اگر سرباز، سرباز باشد، به آخر خط که برسد وزیر می‌شود و دمار از روزگارِ حریف درمیاورد....

این روزها دیگر نه وزیر، وزیر است و نه قلعه، قلعه!

شاه هم که با یک خانه، یک خانه رفتن کاری نمیتواند بکند!!!

خدا کند وزیر در هر بازی، وزیر باشد، لامصب خیلی کار از دستش برمیاید! قلعه هم همینطور، ولی خب قلعه باید خیلی پاکدست باشد..



نمیدانم چکار باید کرد! این روزها خیلی کیش می‌شویم و سه تا در میان جا خالی میدهیم! حدا کند وزیر بیشتر به دادمان برسد! سربازها همینطور بروند جلو و کارشان را انجام دهند و مواظب باشند نخورند، به کار وزیر هم کاری نداشته باشند، شاه و قلعه و وزیر اگر بفکر بازی باشند، بالاخره باید دور هم بنشینند و چاره های برای کیشهایِ پی در پیِ حریف بکنند! این که نمیشوند آخر، تا جُم میخوری، حریف بگوید کیشششششش! ای درد و کیش!!! ای کوفت و کیش!!! اصلا کیش بخورد تو سرت!

بخدا اگر  کمی زودتر بازی را شروع کرده بودیم و  مهره هایمان بفکر 64 خانه بودند نه به فکر خودشان و نقشه های بهتری داشتیم، الان ما بودیم که هی بهت کیش میدادیم حریفِ عشقِ کیشِ ما که زندگی مان را کیش باران کردی! امیدوارم از بازی ات خیر نبینی!!!

تو برده ای و من خوشم که در نبرد زندگی.....تو هستی و نمانده ام دمی بدون شاه ، من 



نظرات  (۲۰)

۲۰ شهریور ۹۷ ، ۰۵:۲۶ مجنونِ لیلی
بی نظیر بود، خیلییییی :)


پاسخ:
ممنون از لطفتون
۲۰ شهریور ۹۷ ، ۰۷:۲۵ فروشگاه اینترنتی مدشو

سلام

تی شرت و کتانی به قیمت قبل!

www.modsho.com

۲۰ شهریور ۹۷ ، ۰۸:۲۷ عبداله رضوی
زیبا بود
پاسخ:
ممنون
خودتون نوشتید؟! 
عالی بود! 
پاسخ:
بله با اجازتون
این یکی دیگه به قلم  خودم بود
ممنونم
در سوز و ساز خویش، با پرده های درد
فریادمان شکست ، در پنجه های درد
دردی به جانمان ، افتاد بی امان
درمان ما نشد، جز نغمه های درد
از ابتدای عمر ، با درد همنشین
گشتیم و میرویم ، تا انتهای درد
باران زندگی ، بارید بی دریغ
امّا نصیب ما ، شد قطره های درد
این درد از کجاست؟ کَاندَرخیالمان
گل می کند بهار، با غنچه های درد
این رنجِ روحِ ماست،کَاندَر پی عروج
همراه می شود، با گریه های درد
شطرنج زندگی ، تاریک و روشن است

پاسخ:

زندگی شطرنج دنیا و دل است ، قصه ی پررنج صدها مشکل است

شاه دل کیش هوسها می شود ، پای اسب آرزوها در گل است

فیل بخت ما عجب کج می رود ، در سر ما بس خیالی باطل است

ما نسنجیده پی فرزین او  ، غافل از اینکه حریفی قابل است

مهره های عمر من نیمش برفت ، مهره های او تمامش کامل است

با دل صدیق ما او حیله ها ، دارد و از بازیش دل غافل است

واقعا عالی بود... حتی میشه گفت فوق العاده بود... من که کلی لذت بردم :)
قالب نو هم مبارک (قالبه دیگه نه؟!)
پاسخ:
خیلی ممنونم....شما لطف دارید ..البته هنوز تا ویکتورهوگو شدن خیلی جا دارم:)
قالب نو نیست فقط رنگا رو مشکلی کردم و به عبارتی پارچه سیاه کشیدم تو وبلاگم..خوب شده حالا؟
چه قدر خوب توصیف کردید ((:

پاسخ:
ممنون از لطفتون:((:
بله قشنگ شده فقط قبلش خبر بدین که نو نوار کردین اینجا رو... آدم فک میکنه اشتباه اومده :)
یه نوحه هم پخش بشه قشنگ فضا معنوی میشه... گلاب و اینا هم خودمون از این ور پخش میکنیم :))
پاسخ:
ممنون..یعنی هنوز شما دستتون نیومده که من در مورد قالب وبلاگم به شدت تنوع طلبم؟؟!:) عنوان وبلاگمو به خاطر بسپرید چون ممکنه یه روز بیایید وبلاگم بارون شدید بیاد بعد حسابی گم بشید:))
پس کی چایی پخش کنه؟ سخنران از کجا بیاریم اونوخ؟:)
۲۰ شهریور ۹۷ ، ۱۹:۲۸ chefft.blog.ir 💞💕
قالب جدید مبارک
پاسخ:
ممنونم ولی چارچوب اصلی همون قالب قبلیه
۲۰ شهریور ۹۷ ، ۱۹:۴۰ chefft.blog.ir 💞💕
من قبلا سر زدم قالبتون ریسپانسیو نبود
پاسخ:
بله حق با شماست من چون بیشتر با الب تاب وصل میشم تفاوتی نداشت برام
ولی جدیدا ریسپانسیوش کردم
حالا خوب شده یا نه؟
۲۰ شهریور ۹۷ ، ۲۱:۳۰ chefft.blog.ir 💞💕
این خیلی بهتره
پاسخ:
ممنونم..قید خیلی تو کامنت شما نشون میده ریسپانسیو نبودن قالب وبلاگم احتمالا خیلی آزار دهنده بوده
۲۰ شهریور ۹۷ ، ۲۲:۲۱ chefft.blog.ir 💞💕
نه آزار دهنده نبود ولی همش باید زوم میکردم، ولی الان مثل اپلیکیشنهای موبایل راحت میشه مطالبو خوند
پاسخ:
بالاخره زحمت زوم کردن صفحه نمایش موبایل رو داشت...فکر میکنم اکثر مخاطبا با موبایل باشن تا لب تاب
۲۰ شهریور ۹۷ ، ۲۲:۲۷ chefft.blog.ir 💞💕
نمیدونم، تعداد زیادی از بچه ها کنکوری هستن و گوشی ندارن، با لب تاب میان، 
اشکالی نداره الان دیگه خوب شده
پاسخ:
 خب خدا رو شکر...بلکه کنکور این گوشیا رو جدا کننده از آدم:))
ممنون
۲۰ شهریور ۹۷ ، ۲۲:۵۲ chefft.blog.ir 💞💕
🙏😊
پاسخ:
:()
^_^ خوش قلم

+ لباس وبلاگتون عوض شد استاد؟ 
پاسخ:
ممنونم

لباس که نه، فقط یه شال و رنگ برق ناخنشو عوض کردم:)..همین..بقیه اش همون قبلیه
مگ دختره وبلاگتون ://
پاسخ:
پسرا که کمتر تغییر لباس دارن پسر حتما دختر دیگه:)
چقدر قشنگ بود دکتر :)
پاسخ:
شما لطف دارید چشماتون قشنگ میخونه خانم مهندس!:)
سلام 
متن خیلی قشنگی بود و تا حدی حرفه ای. آفرین بر شما.
مشخصه نویسنده به بازی شطرنج تسلط کافی داره :)
و در نهایت با پاراگراف آخر خیلی خوب تموم شد و عالی بود.
منتها اون جمله خیر نبینی انگار یه خشم کهنه و درونی رو میخواست نشون بده :))
اون شعر طوسی/توسی رنگ هم با متن زیاد همخونی نداشت :)
در مورد زیورآلات فیل ها هم منو یاد کارتون دور دنیا در هشتاد روز انداخت 😊😁

این بود انشای من :))
پاسخ:
سلام
خواهش میکنم...ممنون..راستش من از نویسندگی سر رشته ای ندارم اگر شما حرفه ای هستید بگید کجاهاش باید بیشتر کار بشه؟ ممنون
بله من شطرنج بازی قهاری بودم و شایدم باشم هنوز..نمیدونم

آره منظورم ترامپ بود:)
شعر که کپی بود ولی بنظنرم میخورد به متن..نمیخورد؟
بله ..من توذهنم اینطوری تجسم شده 

این انشا بود؟
نه ببخشید عذرخواهی من سررشته ای از نویسندگی ندارم :/

پاسخ:
خواهش میکنم..در هر صورت اگر نکته ای بود استفاده میکنیم:
۰۲ اسفند ۹۸ ، ۱۸:۵۰ انسانی بدبخت

اگه از اسبو فیلو وزیر بدتون میاد پیشنهاد میکنم یه امتحانی بکنین چکرز رو فقط شاه و سرباز اژ شر بقیه هم خلاصیم

پاسخ:
نه بدم نمیاد از برنامه نداشتنشون بدم میاد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">