نوشته های احسان

بگذار و بگذر

نوشته های احسان

بگذار و بگذر

نوشته های احسان

*/ سعی کن آنقدر کامل باشی که بزرگترین تنبیه تو برای دیگران گرفتن خودت از آنها باشد. ( پائولو کوئیلو)
*/ آرامشی که اکنون دارم،مدیون انتظاری است که دیگر از کسی ندارم(سیلویا پلات)
*/ تا باد مخالف نباشد، بادبادک بالا نمی رود!
*/میخوای واسه هدفت تلاش کنی یا میخوای یه عمر حسرت بخوری؟؟!!
*/ بندبازها درست موقع سه قدم آخر می‌میرن. چون فکر می‌کنند دیگه رسیدن و اون سه قدم رو با غرور بر‌می‌دارن.
*/ یگانه صافکار دلهای تصادفی خداست...
*/بدی بزرگ شدن اینه که دیگه زخمامون با بوس کردن خوب نمیشه!
*/ ﻗﺪﺭﺕ ﮐﻠﻤﺎﺗﺖ ﺭﺍ ﺑﺎﻻ ﺑﺒﺮ ﻧﻪ ﺻﺪﺍﯾﺖ ﺭﺍ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺭﺷﺪ ﮔﻠﻬﺎ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﻧﻪ ﺭﻋﺪ ﻭ ﺑﺮﻕ !
*/برای قایق های بی حرکت، موج ها تصمیم می گیرند..
*/به ما گفتن یک‌بار بیشتر زندگی نمی‌کنی، ما هم پاشدیم، جمع کردیم و رفتیم که زندگی کنیم، نگو همین پاشدن، جمع کردن و رفتن خودِ زندگی بود!
*/انسان مدام باید مشغول کار باشد. سازندگی کند، وگرنه از درون پوک می شود. و بیکاری بدتر از تنهایی است. آدم بیکار در جمع هم تنهاست ...

محبوب ترین مطالب

معضلی در شاهرود..

شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۳۴ ب.ظ

 در مسافرتی که ماه قبل داشتم و مشروح اون در این پست نوشته شد، اگر کسی ازم بپرسه زیباترین و تمیز ترین شهر بین راهی که از اون عبور کردی کدوم شهر بود به طور قطع، خواهم گفت: شاهرود!

در زیبایی، تمیزی و آب و هوای این شهر هر چی بگم کم گفتم

حتی انگور ویژه و بسیار خوشمزه این شهر به اسم لعل.

ولی مهمترین نکته ای که تو این شهر آزار دهنده است وضعیت بسیار نامناسب سرویس بهداشتی هایی هست که در دو پارک اصلی این شهر وجود داره..یعنی پارک آبشار و پارک بلوار.

هر دو پارک دارای فضای سبز بسیار زیبا و مناسب حال مسافر هستند، درختان زیبا و فضای مناسب برای اطراق مسافرین...

اما خدانکنه نیاز به سرویس بهداشتی پیدا کنید!

جالبه در فضای بسیار وسیع این پارکها کمترین فضا به سرویس بهداشتی اختصاص داده شده و مهندس و معمار این سرویس ها نمیدونم چرا اینقدر به فضای مدور و دایره ای شکل علاقه داشته که در حداقل جا، در یک دایره بسیار کوچک به زور سه یا چهار سرویس رو گنجونده که معمولا در ساعات پیک نیاز، صفهای طویل تشکیل میشه..از  کثیفی سرویس ها هم چیزی نگم بهتره!!!

فقط غرولند و اعتراض مسافرین رو در چند مورد خودم با گوشهای خودم شنیدم و همینطور صدای نفرین و ناله پیرزنی که در سرویس پارک بلوار بخاطر نبود یک دستشویی فرنگی، داخل سرویس زمین خورده بود!

واقعا عقلت کجاست آقای معمار سرویس بهداشتی؟ 

یه گشتی تو اینترنت زدم و با وجود این لینک مشخص شد ظاهرا فقط من نیستم که به این موضوع معترضم.

بنظر من یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در رضایتمندی از یک مکان، شهر، سازمان، شرکت، مدرسه و دانشگاه  و ....سرویس بهداشتی اش هست...خیلی مهمه:)


نظرات  (۱۳)

احتمالا سمت لرستان نرفتی
وگرنه به شاهرود نمیگفتی سرسبز

پاسخ:
شماهم احتمالا از سمت جاده سمنان و شاهردد و سبزوار نرفتید مشهد
چون نسبت به بقیه شهرهای کویری مسیر.، واقعا شاهرود سرسبز محسوب میشه
البته در سرسبز بودن لرستان شکی نیست
۱۷ شهریور ۹۷ ، ۲۰:۱۰ بهارنارنج :)
دکتر سین عکسایی از شاهرود گذاسته بودن کف میکردیم:دی سیب قرمزم دارن کاش میخوردین میگفتین مزش چجوریه..توش قرمزه ها
پاسخ:
دکتر سین رو نمیشناسم..والا من از خود شاهرودیا پرسیدم میگن انگور...سیب که مال تبریزه
۱۷ شهریور ۹۷ ، ۲۲:۵۲ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
توی شهر تبریز، تازگی‌ها خیلی به تفرجگاه عینالی رسیدگی کردند و خلاصه جای خیلی خوبه شده. البته قبلا هم خوب بود. ولی قبلا مردم می‌رفتند برای کوه نوردی. اما الان میشه برای تفریح و گردش هم سراغ اونجا رفت. و یکی از عواملی که خوب بهش رسیدن همین سرویس‌هایی هست که گفتین.
پاسخ:
تبریز که عشقه...مامانه..هر چی از تمیزی و خوشگلی این شهر بگیم کم گفتیم..خصوصا ماشینهای منطقه آزادش که دل ادمو میبره..ایشالا بانوی ژرمنی اومد ایران یه روز میبرمش تبریز سوار ماشینای منطقه آزادش میکنم:))
با سرویس بهداشتی موافقم
مثلا من خودم تصمیم دارم واسه باقیات الصالحات یه دشویی با امکانات فووول بسازم بعد بمیرم :)
پاسخ:
نذرتون قبول درگاه حق..ولی گذشته از شوخی یکی از ضروریات زندگیه..در حد ساخت مدرسه چه بسا بیشتر ثواب داره...فقط ساختید دستشویی فرنگی هم یادتون نره
سلام

واقعنم دست‌شویی عنصر مهمیه که به غیر از یکسری اقامتگاه توریستی بین راه، در بقیه جاها متاسفانه بهش رسیدگی نشده!!

من کرمانشاهی نیستم ولی در کمال تعجب مسیر جاده کرمانشاه هم دره سرسبزه!
یه عده از مردم ایران متاسفانه فقط شمال رو میشناسن...!!
وگرنه که خیلی شهرها مثل شاهرودی که شما بهش اشاره کردین قشنگه...

پاسخ:
سلام

بله واقعا همینطوره که میفرمایید
متاسفانه هنوز گذرم به اونجا نخورده ولی تو برنامه دارم که ایشالا سالای بعد برم
بله متاسفانه مردم فقط شمال رو بلدن
آره خب حق با شماست.
پاسخ:
همیشه همینطور بوده:))
ممنون
سلام من هم بتازگی از سفر برگشتم
از سرویس های بهداشتی گفتین و داغمو تازه کردین
خصوصا همون شاهرود
مسئولین رسیدگی کنند لطفا
) :
پاسخ:
بسلامتی
واقعا معظلیه برای خودش
نزدیکای شاهرود یه مسجدی هست نزدیک داور زن، سرویس هاش خیلی مناسبه
ایشالا مسعولین بخونن و رسیدگی کنن:)
نه همیشه :|
پاسخ:
منم همینو میگم نه، بلکه همیشه:|
۱۸ شهریور ۹۷ ، ۲۰:۲۸ وارش بارانی
لعل عالیه.. من که اصلا انگور دوست ندارم اما لعل واقعا خوشمزه اس.. از چیزای خوب دیگه شاهرود هم آبشار مجن هست
پاسخ:
واقعا خوشمزه اس...بله واقعا زیباست حیف که ما فرصت دیدن آبشارشو نداشتیم
سلام آقای دکتر 
ما هم دیشب از مشهد برگشتیم واقعا شاهرود بهترین شهری بود که از مسیر کویری گذشتیم و دیدیم. دکتر جان گفته بودم منو دعا کنید، دعا کرده بودید حرم که رفتید؟  چون چند روز بعدش اقا برای اولین بار طلبید و رفتم زیارت. گفتم تشکر کنم
پاسخ:
سلام
بسلامتی زیارت قبول....شاهرود واقعا زیباست..بله رفتم  من همه رو که التماس دعا داشتند دعا کردم هرچند قابل نیستم...خدا رو شکر....قسمتتون بوده والا به دعای ما نبوده 
زیارتتون قبول موفق باشید
باشع 
دستمال و اب گرمم میزارم 😀
پاسخ:
بیزحمت خشک کن برقی و خوشبوکننده هم یادتون نره:)
زود زود تشریف بیارید "مامان". :)) 
اصلا تو همین سفرم به مشهد دعا میکنم خیلی زود دستان بانوی ژرمنی را در دست گرفته و تشریف بیارید به "عشق".
پاسخ:
با من هستید؟ من زود زود کجا تشریف بیارم؟ یا با مامان تون بودید که زود زود بیاد؟! والا پست خودمم خوندم دوباره چیزی متوجه نشدم! الان اینجا مامان کیه؟ منم یا کس دیگه؟:)
آهان یعنی الان مشهدید؟ ممنونم..دعا کنید با تویوتای اف جی بیاد منو ببره آلمان...همین امشب نه امشب کار دارم فردا صبح..مرسی
جواب حورا رو هم بخونید بی زحمت :))
پاسخ:
من گیج شدم
لینک بدید لدفن!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">